Vuoden markkinointiteko

Henrik Muukkonen 21.1. 18:00 päivitetty 3.3. 15:38

Halpuuttaminen on Vuoden markkinointiteko

Handout

Markkinointi&Mainonta ja MARK Suomen Markkinointiliitto palkitsivat Vuoden 2015 markkinointitekona S-ryhmän Halpuuttamisen.

Markkinointi&Mainonta-lehti ja MARK Suomen Markkinointiliitto valitsivat Vuoden 2015 Markkinointiteoksi S-ryhmän Halpuuttamisen, koska Halpuuttaminen on vaikuttanut koko kaupan markkinointikäyttäytymiseen ja osaltaan kasvattanut S-ryhmän myyntiä ja markkinaosuutta.

Vuoden markkinointiteon kriteerinä on perinteisesti ollut, että sen pitää ylittää tavanomainen markkinointiteko ja luoda uutta.

Halpuuttamisen takana on pääasiassa S-ryhmän oma väki. Sitä ovat auttaneet seuraavat toimistot: Make it Simple Oy Helsinki, Insano, Carat Finland sekä Mr. Wolf.

Vuoden markkinointiteko 2015 -palkinto luovutettiin voittajille MARK Suomen Markkinointiliiton Tammikuun Täräys -tapahtumassa torstaina 21. tammikuuta. Tilaisuudessa palkittiin myös Vuoden Iskulause sekä jaettiin Kultajyvä-kisan palkinnot.

Palkinnoksi S-ryhmä sai näkyvyyspaketin Markkinointi&Mainonnasta.

Vuoden Markkinointiteko on valittu ja palkittu vuodesta 1991.

halpuutus palkinto_.jpg
Palkinnon luovutti Talentumin markkinointijohtaja Roger Enlund ja sen ottivat vastaan SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä (oikealla), valikoimajohtaja Ilkka Alarotu ja markkinointijohtaja Veli-Pekka Ääri. | Kuva: Henrik Muukkonen

 

Palkinnon ovat saaneet aiemmin:

2014 Brändärit-ohjelmaformaatti
2013 Viking Gracen lanseeraus
2012 MTK:n ja SLC:n ruuan tuottajahintaprotesti
2011 Stora Enson Rethink-muutosprosessi
2010 Aalto-yliopiston varainhankintakampanja
2009 Snellmanin "Kunnon Jauheliha"-brändikampanja
2008 "DNA Mokkula" ja Laki autoverolain muuttamisesta
2007 John Nurminen säätiön "Puhdas Itämeri"-hanke
2006 Igglo Oy
2005 Oy Air Finland Ltd - lomalentoyhtiö
2004 Halti Oy - tekemistä ei väittämistä
2003 Station1 - bensiiniasemaketjun läpimurto Suomessa
2002 Karhun nostaminen Suomen suurimmaksi keskiolutmerkiksi
2001 Roger Talermo ja Amer Sports -strategian rakentaminen
2000 Jaakko Salovaara ja suomalaisen pop-musiikin kansainvälinen läpimurto: Bomfunk MC's ja Darude
1999 Marko Röhr, Rukajärven tie ja kotimaisen elokuvan nousu
1998 Mika Häkkinen ja Suomen tunnetuksi tekeminen maailmalla
1997 Elämyksiä yli puolelle miljoonalle suomalaiselle, ohjelmatuottaja WellDone Oy/Risto Juvonen ja Johan Holsten
1996 Hjallis Harkimo ja Hartwall Areena
1995 Arla-jogurtin lanseeraus Suomessa
1994 Lasse Lehtinen "presidentin tekijä"
1993 Leningrad Cowboys ja "Total Balalaika Show"
1992 Stockmann "Hullut Päivät"
1991 Martin Saarikangas ja Masa-Yards