Vuoden markkinointiteko

Henrik Muukkonen 21.1.2016 18:00 päivitetty 3.3.2016 15:38

Halpuuttaminen on Vuoden markkinointiteko

Handout

Markkinointi&Mainonta ja MARK Suomen Markkinointiliitto palkitsivat Vuoden 2015 markkinointitekona S-ryhmän Halpuuttamisen.

Markkinointi&Mainonta-lehti ja MARK Suomen Markkinointiliitto valitsivat Vuoden 2015 Markkinointiteoksi S-ryhmän Halpuuttamisen, koska Halpuuttaminen on vaikuttanut koko kaupan markkinointikäyttäytymiseen ja osaltaan kasvattanut S-ryhmän myyntiä ja markkinaosuutta.

Vuoden markkinointiteon kriteerinä on perinteisesti ollut, että sen pitää ylittää tavanomainen markkinointiteko ja luoda uutta.

Halpuuttamisen takana on pääasiassa S-ryhmän oma väki. Sitä ovat auttaneet seuraavat toimistot: Make it Simple Oy Helsinki, Insano, Carat Finland sekä Mr. Wolf.

Vuoden markkinointiteko 2015 -palkinto luovutettiin voittajille MARK Suomen Markkinointiliiton Tammikuun Täräys -tapahtumassa torstaina 21. tammikuuta. Tilaisuudessa palkittiin myös Vuoden Iskulause sekä jaettiin Kultajyvä-kisan palkinnot.

Palkinnoksi S-ryhmä sai näkyvyyspaketin Markkinointi&Mainonnasta.

Vuoden Markkinointiteko on valittu ja palkittu vuodesta 1991.

Palkinnon luovutti Talentumin markkinointijohtaja Roger Enlund ja sen ottivat vastaan SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä (oikealla), valikoimajohtaja Ilkka Alarotu ja markkinointijohtaja Veli-Pekka Ääri. | Kuva: Henrik Muukkonen

 

Palkinnon ovat saaneet aiemmin:

2014 Brändärit-ohjelmaformaatti
2013 Viking Gracen lanseeraus
2012 MTK:n ja SLC:n ruuan tuottajahintaprotesti
2011 Stora Enson Rethink-muutosprosessi
2010 Aalto-yliopiston varainhankintakampanja
2009 Snellmanin "Kunnon Jauheliha"-brändikampanja
2008 "DNA Mokkula" ja Laki autoverolain muuttamisesta
2007 John Nurminen säätiön "Puhdas Itämeri"-hanke
2006 Igglo Oy
2005 Oy Air Finland Ltd - lomalentoyhtiö
2004 Halti Oy - tekemistä ei väittämistä
2003 Station1 - bensiiniasemaketjun läpimurto Suomessa
2002 Karhun nostaminen Suomen suurimmaksi keskiolutmerkiksi
2001 Roger Talermo ja Amer Sports -strategian rakentaminen
2000 Jaakko Salovaara ja suomalaisen pop-musiikin kansainvälinen läpimurto: Bomfunk MC's ja Darude
1999 Marko Röhr, Rukajärven tie ja kotimaisen elokuvan nousu
1998 Mika Häkkinen ja Suomen tunnetuksi tekeminen maailmalla
1997 Elämyksiä yli puolelle miljoonalle suomalaiselle, ohjelmatuottaja WellDone Oy/Risto Juvonen ja Johan Holsten
1996 Hjallis Harkimo ja Hartwall Areena
1995 Arla-jogurtin lanseeraus Suomessa
1994 Lasse Lehtinen "presidentin tekijä"
1993 Leningrad Cowboys ja "Total Balalaika Show"
1992 Stockmann "Hullut Päivät"
1991 Martin Saarikangas ja Masa-Yards

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.