BRÄNDIT

Aino Tunkelo 21.4. 09:02 päivitetty 21.4. 13:43

"Haluamme houkutella myös osaajia ja yrityksiä" – Visit Helsinki on jatkossa Helsinki Marketing

Visit Helsinki -nimi jää historiaan. Uuden nimen on tarkoitus korostaa yhtiön toiminnan kokonaisvaltaisuutta.

Visit Helsinki tunnetaan jatkossa nimellä Helsinki Marketing, sillä Helsingin kaupungin omistama markkinointiyhtiö Helsinki Markkinointi Oy vaihtaa nimeään.

Toimitusjohtaja Tuulikki Beckerin mukaan yhtiön markkinointinimenä toiminut Visit Helsinki päätettiin vaihtaa, jotta nimi kuvaisi yhtiön laajentunutta toimialaa eli kokonaisvaltaista kaupunkimarkkinointia.

"Emme pelkästään houkuttele matkailijoita, vaan teemme paljon yleis- ja elinkeinomarkkinointia. Visit Helsinki viittaa vahvasti siihen, että ollaan visiitillä, mutta haluamme nyt houkutella Helsinkiin enemmän myös osaajia ja yrityksiä", Becker kertoo M&M:lle.

Uutta nimeä pohdittaessa tutkittiin, mitä nimiä vastaavat organisaatiot eri puolilla maailmaa käyttävät. Marketing-sanan sisältävä nimi löytyy esimerkiksi Hollannista, jossa pääkaupungin markkinoinnista vastaa Amsterdam Marketing. Yhtiön virallinen rinnakkaistoiminimi Helsinki Marketing päätettiin siten ottaa käyttöön.

"Kun otimme Visit Helsingin käyttöön vuonna 2008, olimme ensimmäisten joukossa ottamassa Visit-nimeä käyttöön. Se on nyt Suomessa hyvin yleinen. Ehkä menemme tässäkin etunojassa siinä, että markkinoimme kokonaisvaltaisesti koko kaupunkia", Becker pohtii.

Yleisö ei nimen muutosta välttämättä tule juurikaan huomaamaan, sillä yhtiön nimi ei juurikaan ole tullut esille muualla kuin B2B-yhteisöissä. Visit Helsingin jäädessä historiaan yleisö ohjataan jatkossa pian uudistuvan myhelsinki.fi-sivuston pariin.

"Yleisön suuntaan emme ole juurikaan tuoneet yhtiötä esille. Meillä ei ole tarvetta korostaa yhtiötä, vaan puhumme aina Helsingistä", Becker kertoo.

Helsingin kaupunki päivittää parhaillaan markkinointistrategiaansa, joka otetaan käyttöön kuluvan vuoden aikana. Uuden strategian myötä Helsinki saa uuden yhtenäisen visuaalisen ilmeen tänä vuonna, ja kaupungin markkinointiviestinnän konsepti päivittyy.

Kommentti

28.04.2017 12:27

Keskittämällä saat enemmän

Telekilpailu siirtyi viimein kunnolla keskittämiseen. Mitä enemmän simmejä, sitä halvemmaksi tulee, vai...