Muotoilu

M&M 11.4. 08:20

Hartwall tilasi lonkerolle uuden muodon - "Pullon tuli olla maskuliininen ja itsevarma"

Hartwall

Hartwallin lonkero täyttää tänä vuonna 65 vuotta. Hartwall Original Long Drink lanseerattiin olympialaisissa vuonna 1952.

Juhlavuoden kunniaksi tuote saa sille varta vasten suunnitellun pullon. Hartwallin mukaan vuoden 1952 olympiasoihdun muotoinen pullo on suunnattu ensisijaisesti vientimarkkinoille.

Lonkeron tuotepäällikön Eeva Ignatiuksen mukaan Hartwall halusi pullolle nimenomaan suomalaisen suunnittelijan. Uuden pullon on suunnitellut helsinkiläinen freelancer Tommi Särkkinen.

"Suunnittelun tavoitteena oli saada ajattoman tyylikäs, mutta omaleimainen ja tunnistettava muoto pullolle. Pullon tuli olla maskuliininen ja itsevarma, mutta kuitenkin trendikäs pelatakseen maailmalla premium-kategoriassa. Lisäksi pullon oli tärkeää kunnioittaa juoman hienoa historiaa", Ignatius kertoo tiedotteessa.

"Pullon muoto on jo ehtinyt saada messuilla kehuja kansainvälisiltä design-asiantuntijoilta ja mikä tärkeintä, vientimaissa omaleimainen muoto on otettu innokkaasti vastaan", Ignatius kertoo.

Suunnittelija Särkkinen kuvailee, että suomalaisia ihmisiä ja tuotteita voi nykypäivänä pitää soihdunkantajinamme maailmalle.

"Siitä syntyi idea kunnioittaa uuden pullon designilla Paavo Nurmen vuonna 1952 antamaa lähtölaukausta tälle työlle ja symboloida pullon muodolla olympiasoihtua", Särkkinen sanoo.

Tuotantoyhtiö Cocoa on toteuttanut myös mainosfilmin uuden pullon tarinasta. Filmin on tuottanut Seppo Kerkelä ja suunnitellut sekä ohjannut Taito Kawata.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö