Media

M&M 21.4. 12:02

Helsinki näkyvästi esillä kansainvälisessä mediassa

Colourbox

Helsinki Marketingin vieraana kävi viime vuonna 589 kansainvälistä mediavierasta. Media-analyysin mukaan suosituimpia Helsingistä kertovia juttuaiheita ovat design, ruoka, sauna ja arkkitehtuuri.

M-Brain analysoi Helsinki Marketingin pyynnöstä kansainvälisten mediavieraiden toimittamia artikkeleita ja videoita 211 kappaletta. Analyysin mukaan Helsinki sai näkyvyyttä huomattavissa julkaisuissa.

Helsingistä kirjoittivat muun muassa Financial Times, Lonely Planet, National Geographic, China Daily ja Hola.com.

Media-analyysistä käy ilmi, että aihealueet design & art ja food culture saavat eniten mainintoja kaikkien maiden medioissa.

Helsinki on saanut lisäksi positiivista näkyvyyttä kansainvälisessä mediassa muun muassa asumiseen ja työelämään liittyen.

Metrolis-lehden analyysin mukaan Helsinki on 65 kaupungin vertailussa kolmanneksi paras kaupunki elää. Edelle kirivät Kööpenhamina ja Berliini.

European Digital City Index 2016 -selvityksen mukaan Helsinki tukee eurooppalaisista kaupungeista neljänneksi parhaiten digitaalisia yrityksiä ja yrittäjiä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).