Media

M&M 21.4. 12:02

Helsinki näkyvästi esillä kansainvälisessä mediassa

Colourbox

Helsinki Marketingin vieraana kävi viime vuonna 589 kansainvälistä mediavierasta. Media-analyysin mukaan suosituimpia Helsingistä kertovia juttuaiheita ovat design, ruoka, sauna ja arkkitehtuuri.

M-Brain analysoi Helsinki Marketingin pyynnöstä kansainvälisten mediavieraiden toimittamia artikkeleita ja videoita 211 kappaletta. Analyysin mukaan Helsinki sai näkyvyyttä huomattavissa julkaisuissa.

Helsingistä kirjoittivat muun muassa Financial Times, Lonely Planet, National Geographic, China Daily ja Hola.com.

Media-analyysistä käy ilmi, että aihealueet design & art ja food culture saavat eniten mainintoja kaikkien maiden medioissa.

Helsinki on saanut lisäksi positiivista näkyvyyttä kansainvälisessä mediassa muun muassa asumiseen ja työelämään liittyen.

Metrolis-lehden analyysin mukaan Helsinki on 65 kaupungin vertailussa kolmanneksi paras kaupunki elää. Edelle kirivät Kööpenhamina ja Berliini.

European Digital City Index 2016 -selvityksen mukaan Helsinki tukee eurooppalaisista kaupungeista neljänneksi parhaiten digitaalisia yrityksiä ja yrittäjiä.

Kommentti

28.04.2017 12:27

Keskittämällä saat enemmän

Telekilpailu siirtyi viimein kunnolla keskittämiseen. Mitä enemmän simmejä, sitä halvemmaksi tulee, vai...