Tempaukset

M&M 26.6. 08:29

Hihnan taika vetosi suomalaisiin – suora tv-lähetys keräsi satojatuhansia katsojia

Sub, SOK
Hihna 247 -lähetys edustaa suomalaista slowtv:tä. Konseptia ei ole Suomessa juuri viljelty.

Subin ja Prisman yhteistyönä toteutettu Hihna247-tv-lähetys seurasi kahdeksan tunnin ajan Kannelmäen Prisman kassahihnaa.

Juhannusaattona kello 16 alkanut Facebookin livelähetys keräsi satojatuhansia katsojia, ja Hihna247-videot kahmivat yhteensä yli miljoona näyttökertaa.

Kello 23.30 lähetys siirtyi Subille. Suora tv-lähetys tavoitti yhteensä 245 000 katsojaa. Katsojahuipun aikaan aamuyön ensimmäisinä tunteina Sub oli katsojaosuudeltaan Suomen katsotuin kanava.

”Tämä oli ennennäkemätöntä. Suomalaiset lähtivät kulttuurikokemukseen mukaan massoittain. Keskiyön jälkeisessä tiheässä hetkessä oli havaittavissa jotain maagista, kenties modernin ajan juhannustaikaa”, Subin kanavajohtaja Lauri Ogawa kertoo tiedotteessa.

Hihna247 toteutettiin poikkeuksellisella tavalla. Kolmituntisen suoran tv-lähetyksen ja illan some-liven ohjasivat Prisman kassatyöntekijät.

”Ei jännittänyt yhtään. Tämä on hienoa ammattikuntamme arvostuksen kannalta”, kertoo kassalla työskennellyt Prisman työntekijä.

Perjantain lähetys ei jää ainoaksi. SOK Median julkaisujohtaja Anne Sassi-Leivonen paljastaa, että usia tuotantokausia on tulossa.

”Ilman muuta jatkamme näitä. Hihna247 oli HituriTV-konseptimme pilottikokeilu, ja kansa on puhunut: tätä lisää.”

Lähde: Kauppalehti