Kauppa

M&M 15.1.2016 09:24 päivitetty 3.3.2016 15:37

HKScan ryhtyi brändiagentiksi

HKScan avaa Hongkongiin myyntiyhtiön ja ryhtyy brändiagentiksi pohjoismaisille elintarvikebrändeille.

HKScan on laajentanut virallisesti Aasiaan avatessaan alkuviikosta paikallisen Aasian toimintonsa Hongkongissa. Toimitusjohtaja Hannu Kottosen mukaan konserni tahtoo avata alueelle muitakin myyntiyhtiöitä.

Kottonen arvioi, että paikallinen läsnäolo Aasian markkinoilla on edellytys konsernin viennin kehittämiseksi.

"Hongkongin lisäksi HKScan aikoo avata myyntiyhtiön Kiinaan heti kun viranomaiskäsittely on valmis, ja vienti Suomesta Kiinaan saadaan käynnistettyä. On tärkeää, että viranomaistyötä vientilupien saamiseksi eri lihalajeille ja jalostetuille tuotteille jatketaan järjestelmällisesti ja tehokkaasti kaikissa konsernin tuotantomaissa", hän sanoo.

HKScan tavoittelee kasvua myös Manner-Kiinassa, Japanissa, Singaporessa, Koreassa ja muilla Aasian markkinoilla. Laajentuminen Hongkongin markkinoille ja sitä kautta muualle Aasiaan on osa yhtiön kannattavan kasvun strategiaa.

Aiemmin HKScan on vienyt Aasiaan vain pakastettua lihaa, mutta myyntiyhtiön myötä konserni aloittaa tuoretuotteiden myynnin. HKScan kertoo tiedotteessaan, että sen Aasian markkinoiden tuotevalikoimassa keskeisessä asemassa ovat omega-3 rasvahappoja sisältävät rypsiporsas-tuotteet, jotka lanseerataan nimellä Flodins Omega-3 pork.

Lisäksi konserni vie esimerkiksi puhtautta arvostavaan Japaniin sian kylkiä ja ulkofileitä Suomesta. Koreaan sekä Malesiaan yhtiö vie broilerinsiipiä ja -koipia Tanskasta sekä muihin Aasian maihin muun muassa sian sorkkia ja sisäelimiä Ruotsista.

Toimitusjohtaja Kottosen mukaan HKScan aikoo myös edistää Aasiassa pohjoismaista elintarvikevientiä.

"Konttorimme Hongkongissa on komissioagentti, joka tarjoaa jatkossa myös muille pohjoismaisille laadukkaille elintarvikebrändeille mahdollisuuden päästä kasvaville Aasian markkinoille kauttamme", Kottonen sanoo.

HKScanilla on tällä hetkellä vientiä lähes 50 maahan eri puolille maailmaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.