Kampanjat

M&M 31.5.2016 09:29 päivitetty 31.5.2016 11:05

HSL taipuu ranskaksi - "kouriintuntuvin uudistus"

Krista Kierikka

Mainostoimisto 358 taivutti HSL:n uutuuskampanjan ranskan kielelle.

Helsingin seudun liikenne (HSL) lanseeraa uudet matkakortinlukijansa ranskankielisen kampanjan saattelemina.

Koska kosketusnäytölliset laitteet ovat ranskalaisvalmisteisia, mainostoimisto 358 suunnitteli HSL:lle ranskaan pohjautuvan, tunteisiin vetoavan kampanjan.

Pilke silmäkulmassa toteutetussa mainoskampanjassa painotetaan, että laitteet ovat "hellästi kosketeltavia".

Kuva: HSL

"Matkakortinlukija on lähtökohtaisesti epäseksikäs aihe, joten lähdimme tekemään rohkeasti tunteisiin vetoavaa mainosta. Referenssejämme olivat parfyymi- ja jäätelömainosten sensuelli tyyli sekä tietysti väistämätön Serge Gainsbourg", kertoo 358:n luova johtaja Ale Lauraéus tiedotteessa.

HSL nostaa kortinlukijat samalla lippu- ja informaatiojärjestelmänsä uudistuksen keulakuviksi. Ne näkyvät mainonnassa elokuvateattereissa, verkossa, televisiossa sekä ulkona.

Uudistuksen myötä reaaliaikainen liikenneinformaatio, pysäkkikuulutukset raitiovaunuissa ja busseissa sekä myöhemmin esiteltävät, verkkokaupan kautta ladattavat matkakortit muuttuvat mahdollisiksi HSL:lle.

"Viestin kärki on kosketusnäytöissä ja entistä helpommassa ryhmälippu-toiminnossa, sillä ne ovat tavalliselle matkustajille kouriintuntuvin uudistus", sanoo HSL:n viestinnän ja palveluiden asiantuntija Eeva Jakobsson.

Kampanjan toteuttivat Musuta ja Director’s Guild ja sekä Kuvaamon Lauri Eriksson. 358:ta kampanjan suunnittelutiimiin kuuluivat luova johtaja Ale Lauraéus ja senior copywriter Antti Tähtinen sekä graafiset suunnittelijat Antti Salminen, Mark Nurmi ja Essi Manni, asiakkuusjohtaja Veera Kivimäki ja tuottaja Mari Romanoff.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö