Verkkokauppa

M&M 24.2. 11:27 päivitetty 3.3. 15:39

Huima kasvu verkkokaupassa – 50 miljardia meni rikki

Colourbox

Verkkokauppa kasvoi Ruotsissa viime vuonna 19 prosenttia. Eniten kasvoivat rakennustarvikkeiden, huonekalujen ja kodinsisustuksen verkko-ostot, kertoo Dagens Handel.

Verkkokaupan kasvu on Ruotsissa kiihtynyt. Kasvua on vauhdittanut digitaalisaation nopea leviäminen, kertoo Dagens Handel.

PostNordin yhteistyössä Svenska Digital Handelin ja HUI Researchin toteuttaman e-barometrin mukaan ruotsalaiset verkko-ostot kasvoivat viime vuonna 19 prosenttia edellisvuodesta. Ostojen summa oli 50,1 miljardia kruunua.

Verkkokaupan osuus on nyt 6,9 prosenttia Ruotsin vähittäiskaupasta. Ilman päivittäistavaraostoja osuus olisi vielä korkeampi eli 12 prosenttia.

Viime vuonna kasvoivat erityisesti rakennustavirkkeiden, huonekalujen ja kodinsisustuksen verkko-ostot. Ruotsissa on meneillään vahva rakentamisen ja kotoilun trendi, joka näkyy verkossa joidenkin tuotesegmenttien jopa lähes 40 prosentin kasvuna.

Kodinelektroniikan ostoista jo lähes neljännes syntyy verkon kautta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö