Verkkokauppa

M&M 24.2.2016 11:27 päivitetty 3.3.2016 15:39

Huima kasvu verkkokaupassa – 50 miljardia meni rikki

Colourbox

Verkkokauppa kasvoi Ruotsissa viime vuonna 19 prosenttia. Eniten kasvoivat rakennustarvikkeiden, huonekalujen ja kodinsisustuksen verkko-ostot, kertoo Dagens Handel.

Verkkokaupan kasvu on Ruotsissa kiihtynyt. Kasvua on vauhdittanut digitaalisaation nopea leviäminen, kertoo Dagens Handel.

PostNordin yhteistyössä Svenska Digital Handelin ja HUI Researchin toteuttaman e-barometrin mukaan ruotsalaiset verkko-ostot kasvoivat viime vuonna 19 prosenttia edellisvuodesta. Ostojen summa oli 50,1 miljardia kruunua.

Verkkokaupan osuus on nyt 6,9 prosenttia Ruotsin vähittäiskaupasta. Ilman päivittäistavaraostoja osuus olisi vielä korkeampi eli 12 prosenttia.

Viime vuonna kasvoivat erityisesti rakennustavirkkeiden, huonekalujen ja kodinsisustuksen verkko-ostot. Ruotsissa on meneillään vahva rakentamisen ja kotoilun trendi, joka näkyy verkossa joidenkin tuotesegmenttien jopa lähes 40 prosentin kasvuna.

Kodinelektroniikan ostoista jo lähes neljännes syntyy verkon kautta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.