KAUPAT

M&M 14.7. 09:01 päivitetty 14.7. 09:35

Hyvää Suomesta -merkkejä voi pian bongata Lidlin tuotteissa

Lidlin omat kotimaisuudesta kertovat merkinnät säilyvät Ruokatieto Yhdistyksen myöntämän merkin rinnalla.

Hyvää Suomesta -merkin omistava Ruokatieto Yhdistys on hyväksynyt ruokakauppaketju Lidlin jäsenekseen ja myöntänyt sille merkin käyttöoikeuden. Lidl ottaa kotimaisuudesta kertovan merkin käyttöön omissa tuotemerkeissään kuluvan kuukauden aikana.

"Hyvää Suomesta on tunnettu merkki, jonka kriteerit ovat kattavat ja selkeät. Lisäämällä merkin tuttuihin kotimaisiin brändeihimme teemme kotimaisen valmistuksen ja kotimaiset raaka-aineet entistä näkyvämmiksi", kertoo Lidlin kaupallinen johtaja Timo Hansio tiedotteessa.

Lidlin mukaan Hyvää Suomesta -merkin kriteerit täyttäviä tuotteita löytyy lähes kaikista tuoteryhmistä. Ensimmäisenä pakkausmerkinnät päivitetään loppuvuoden aikana valmisruokiin, maitotuotteisiin ja juustoihin sekä kala- ja lihatuotteisiin. Muihin tuoteryhmiin merkin käyttö laajenee vaiheittain, kun pakkauksia päivitetään.

"Olemme tyytyväisiä, että kotimaisuuden viestiminen elintarvikkeissa yhtenäistyy, se helpottaa kuluttajaa valintatilanteessa", kertoo Ruokatiedon toiminnanjohtaja Tiina Lampisjärvi tiedotteessa.

Lidl on jo kymmenen vuoden ajan käyttänyt omissa brändeissään kotimaisesta valmistuksesta kertovaa Valmistettu Suomessa -merkkiä tai raaka-aineen kotimaisuudesta kertovaa 100 % kotimaista -merkkiä. Nämä merkit säilyvät tuotepakkauksissa ja mainonnassa Hyvää Suomesta -merkin rinnalla.

"Lidlin omat kotimaisuudesta kertovat Suomi-logot ovat tulleet asiakkaillemme tutuksi. Etenkin jalostetummissa tuotteissa moni arvostaa sitä, että tuotteen valmistus tuo työtä Suomeen. Siksi haluamme jatkaa myös Valmistettu Suomessa -merkin käyttöä", Hansio perustelee.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Maksaminen

19.10.2017 18:06

MP: Apple Pay tulee vihdoin Suomeen

Apple julkistaa maksupalvelunsa Suomessa ensi viikolla, kertoo Ruotsin Macpro-sivusto nimettömiin lähteisiin vedoten.