Design

M&M 24.2.2016 14:28 päivitetty 3.3.2016 15:39

Iittala aloitti yhteistyön huippusuunnittelijan kanssa

Iittala

Issey Miyake suunnitteli kokoelman Iittalalle, joka tähtää yhteistyön avulla kansainväliseen laajentumiseen.

Iittala lanseerasi tämän kuun alussa Issey Miyaken Iittalalle tekemän tuotekokoelman. Kokoelmassa on 30 tuotetta, joihin Miyake on käyttänyt lasia, keramiikkaa ja tekstiiliä.

Japanilaistaustainen Miyake on kansainvälisesti erityisesti vaatteista tunnettu suunnittelija.

Yhteistyö on Iittalalle historiallinen päänavaus, jonka tarkoituksena on molempien osapuolten hyödyttämisen lisäksi tasoittaa Iittalan tietä kansainvälisille markkinoille. Etenkin Aasian jättimarkkinat kiinnostavat suomalaisdesignin valmistajaa.

Iittala lanseerasi Iittala X Issey Miyake –sisustustuotteiden kokoelman lippulaivamyymälässään Helsingin Pohjois-Esplanadilla.

Espa ja sen myymälät kuuluvat turistien vakioreitteihin. Suomessa aasialaismatkailijoiden määrä kasvaa ja aasialaiset ovat jossain määrin korvanneet venäläisturistien poisjääntiä. Issey Miyaken suunnittelemat tuotteet voivat toimia vetonauloina, jotka tutustuttavat myös suomalaiseen minimalismiin ja funktionalisuuteen.

Iittalan ja Miyake Design Studion suunnittelutiimit suunnittelisvat kokoelman tiiviissä yhteistyössä, keskustellen ja kokeillen. Suunnittelu- ja kehitysprosessi kesti neljä vuotta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.