Instagram

M&M 25.2. 16:50 päivitetty 3.3. 15:39

Instagram avasi ovet mainostajille alle puoli vuotta sitten - nyt jo 200 000 mainostajaa

Colourbox

Suurin osa Instagramissa mainostavista yrityksistä on Yhdysvaltojen ulkopuolella.

Kuvasovellus Instagram tarjosi mainosmahdollisuuksiaan vielä viime kesänä vain muutamissa maissa. Syksyllä mainostyökalut tulivat käyttöön jopa 200 markkina-alueella ja noin viidessä kuukaudessa sovellus on kerännyt yli 200 000 mainostajaa.

"200 000 mainostajan joukossa on viihde-, peli-, kauppa-, matkailu- ja kuluttajatuote-alan yrityksiä, eli käytännössä mainostajia kaikilta aloilta", kertoo Instagramin globaali liiketoiminnan ja brändin kehitysjohtaja James Quarles Adweekille.

Facebookin omistama Instagram hyötyy myös siitä, että Facebookin mainostyökalut kannustavat mainostajia mainostamaan molemmissa palveluissa.

Instagramin mainostyökaluihin kuuluvat muun muassa minuutin mittaiset videomainokset ja kuvakarusellimainokset.

Quarlesin mukaan yli 75 prosenttia Instagramin mainostajista on Yhdysvaltojen ulkopuolella.