Instagram

M&M 23.2.2016 09:37 päivitetty 4.3.2016 15:36

Instagram jatkaa vauhdikasta kasvuaan

Colourbox

Instagram on etenkin milleniaalien suosiossa.

Instagram on osoittautunut erityisesti mobiililaitteiden hallitsijaksi, kertoo eMarketerin uusin internetin käyttöennuste.

Amerikkalaisista 89,4 miljoonaa henkilöä kirjautuu tänä vuonna Instagramiin ainakin kerran kuussa. Määrä vastaa 34,2 prosenttia amerikkalaisista matkapuhelinten käyttäjistä.

Ennusteen mukaan vuoteen 2017 mennessä 51,8 prosenttia sosiaalisen median käyttäjistä tulee käyttämään Instagramia, mikä tarkoittaa, että 50 prosentin raja rikottaisiin ensimmäistä kertaa.

Instagramin käyttäjämäärä kasvaa paljon nopeammin kuin sosiaalisen median palveluiden käyttäjämäärät keskimäärin.

Instagram kasvaa tänä vuonna 15,1 prosenttia. Koko sosiaalisen median sektorin ennustetaan puolestaan kasvavan vain 3,1 prosenttia.

Instagramin uskotaan lisäävän käyttäjiä seuraavan neljän vuoden aikana 26,9 miljoonalla. Tämä on melkein tuplaten sen verran kuin Twitterin odotetaan lisäävän käyttäjämääräänsä.

Instagramin käyttö on erityisen suosittua niin sanottujen milleniaalien keskuudessa.

Facebook omistaa Instagramin, joten kuvapalvelun vahva kasvu tuottaa rahaa myös Facebookin pankkiin.

Tänä vuonna Facebookin maailmanlaajuisista mobiilimainonnan tuloista 9,5 prosenttia tulee Instagramin kautta.

"Instagramilla on paljon voimaa mainostajien parissa ja sen tuotto kasvaa vauhdilla. Markkinoijille, jotka haluavat kohdistaa mobiilimainontaan milleniaaleille, Instagram on houkutteleva vaihtoehto", sanoo eMarketerin pääanalyytikko Debra Aho Williamson.

Juttua päivitetty 4.3. klo 15:30: Instagramia käyttävät 89,4 miljoonaa amerikkalaista vastaavat 34,2 prosenttia amerikkalaisista kännykän käyttäjistä. Aiemmin kerroimme virheellisesti, että 34,2 prosenttia 89,4 miljoonasta amerikkalaisesta käyttäisi kuvapalvelua mobiilisti.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.