Tunnustukset

M&M 12.9. 11:51

Instrumentariumin ja Cassiuksen mainosfilmi valittiin vuoden parhaiden töiden listalle Britanniassa

Directros Guild
Totuus paljastuu (eng. Eternal Love) pääsi mukaan APA:n (Advertising Producers Association) vuoden parhaiden mainoselokuvien listalle.

Lontoolainen mainosalan tuottajajärjestö APA (Advertising Producers Association) julkisti viime viikon torstaina näkemyksensä vuoden parhaista mainoselokuvista. Mukana noin viidenkymmenen mainoselokuvan ”The Collection” -listalla on suomalainen Instrumentariumin mainoselokuva ”Totuus paljastuu” (eng. ”Eternal Love”). 

The APA Collection on läpileikkaus vuoden parhaisiin mainoselokuviin, joissa jokin osa-alue on tuotettu tai toteutettu Britanniassa.

"Leikkaajana toimi lontoolaisen Assembly Roomsin Nik Hindson. He ovat tässä työssä linkki Britanniaan. Sitä kautta työ on ilmoitettu ja toimitettu mukaan kilpailuun", kertoo Directors Guildin tuottaja Juha-Matti Nieminen.

Kilpailussa ei ole kategorioita ja kaikki mukaan päässeet palkitaan "APA timantilla". Ketään ei nosteta muita paremmaksi ja palkita erikseen kullalla, hopealla tai pronssilla, vaan listalle päässeet ovat APA:n mukaan "…just best of the best in one reel".

"Kilpailu on minulle kohtalaisen vieras. Tiedän kuitenkin, että Lontoon tuotantoyhtiöt arvostavat tapahtumaa. Kilpailu on varmaan verrattavissa Voitto-kisaan Suomessa", Nieminen kertoo.

Mainoksen on suunnitellut Intohimotoimisto Cassius ja ohjannut palkittu musiikkivideo- ja mainoselokuvaohjaaja Pete Riski.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö