Pelit

Talouselämä 13.1. 19:04

Iran rajoitti Clash of Clans -peliin pääsyä

Supercell

Iran eväsi kansalaistensa pääsyn Supercellin mobiilipelin pariin.

Iranin oikeusministeriön mukaan Supercellin Clash of Clans -pelin nimi voi lietsoa heimojen välisiä konflikteja, kertoo Develop. Tämän vuoksi valtio on evännyt iranilaisilta pääsyn mobiilipeliin.

Iranin varaoikeusministeri Abdolsamad Khoramabadi on vahvistanut pelille asetetun rajoituksen.

Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun iranilaispelaajia rajoitetaan hallituksen toimesta. Vasta elokuussa valtio kielsi Pokémon Go -pelin vedoten huoliin sijaintitietoihin perustuvasta designista. Myös World of Warcraft -peli oli ongelmissa Iranissa vuonna 2012 Naton kauppapakotteiden vuoksi. Arma 3 -peli ei puolestaan saanut lainkaa myyntilupaa Iraniin sen vuoksi, minkälaisen kuvan peli antoi maan armeijasta.

Toistaiseksi Iran pitää kuitenkin Supercellin Clash Royale -peliä turvallisena kansalaisilleen.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.