Kauppa

M&M 22.9. 09:37

Itis päivittyy uusilla liikkeillä ja pop upeilla: "Joulun lähestyessä sesonkimyyntipaikkojen kysyntä on huipussaan"

Kauppakeskus Itis
Itiksessä toimii syyskuun ajan 23 muodin merkkiä yhdistävä Nordic Designers pop up -myymälä.

Itiksen kävijämäärät ja liikkeiden myynti ovat kasvaneet jo kolme peräkkäistä vuotta.

Kauppakeskus Itikseen aukeaa uusia ravintoloita ja myymälöitä. Nykyisiä myymälöitä remontoidaan myös uuteen uskoon.

Itis on avannut jo kesän ja alkusyksyn aikana uusia liikkeitä, ja kauppakeskuksen omistavan Wereldhave Finland Oy:n kaupallinen ja operatiivinen johtaja Richard Belt on kehityksen tyytyväinen.

”Itiksen ravintolatarjonta on Fafa’sin, The Lucky Bastard -hampurilaisravintolan ja Hans Välimäen Pasta Boxin myötä ottanut suuren harppauksen eteenpäin”, Belt kertoo tiedotteessa.

”20.10 avautuva Volt tuo erinomaisen lisän miesten muodin tarjontaan ja parhaillaan avajaisiaan juhlistava Sievi Shop naisten jalkineiden valikoimaan. Muita uusia liikkeitä ovat iPhone, iPad ja Samsung laitteiden huoltoon erikoistunut Fonum sekä Suomen ensimmäinen Flormar-kosmetiikkamyymälä.”

Itiksessä on myös lyhytaikaisia pop up -liikkeitä, jotka tuovat vaihtelua myymälävalikoimaan.

”Joulun lähestyessä sesonkimyyntipaikkojen kysyntä on huipussaan, ja nyt on aika toimia, jos mielii joulun alla Itikseen”, Belt huomauttaa.

Konkurssiin mennyt Anttila on vapauttanut liiketilaa ympäri Suomen, mutta Itiksessä Anttila jatkaa vielä ainakin marraskuun loppuun asti.

”Olemme solmineet sopimuksen Anttilan konkurssipesän kanssa, ja Itiksen Anttila jatkaa toimintaansa vähintään marraskuun loppuun. Vapautuvista tiloista käydään toki jo neuvotteluja potentiaalisten uusien toimijoiden kanssa ja pääsemme toivottavasti tiedottamaan asiasta lisää vielä tämän vuoden puolella”, Belt kertoo.

Itis on porskuttanut hyvää tahtia eteenpäin, sillä ostoskeskuksen kävijämäärä ja liikkeiden yhteenlaskettu myynti on jatkanut kasvuaan jo kolmatta vuotta peräkkäin. Beltin mukaan Itiksen kävijämäärä on tällä hetkellä noin 2 prosenttia plussalla ja myynti 3 prosenttia.

"Sen lisäksi, että Itikseen on avautunut paljon uusia liikkeitä, olemme panostaneet aiempaa enemmän markkinointiin ja viestintään. Nämä panostukset kantavat nyt hedelmää", Belt kertoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö