Markkinointi

M&M 30.8.2016 07:03

Ivana Helsinki syntyy uudelleen - "Kaikki on muuttunut 18 vuodessa"

Ivana Helsinki

Suomalainen muotibrändi Ivana Helsinki haluaa vastata globalisoituneen maailman muuttuneisiin vaatimuksiin.

Muotibrändi Ivana Helsinki uudistaa konseptinsa. Taustalla on maailman muuttuminen reaaliaikaisemmaksi, jossa kaksi kertaa vuodessa julkistettavat mallistot edustavat mennyttä aikaa.

Tiistaista 30. elokuuta lähtien Ivana Helsinki alkaa toteuttaa uutta konseptiaan New Ivana Helsinkiä, joka käytännössä tarkoittaa muun muassa sitä, että Ivana Helsinki julkistaa joka tiistai kolme uutta tuotetta verkkokaupassaan. Ajatus on luopua sesonkimallistoista ja pitää tuotteet osana koko vuoden kestävää teemaa.

"Kaikki on muuttunut 18 vuodessa. Globaalit fast fashion -ketjut tuovat myymälöihin uutuudet parhaimmillaan neljässä viikossa siitä, kun suunnittelija on malleja työpöydällään luonnostellut. Sosiaalinen media on muuttanut kaiken " heti-tässä-nyt" tapahtuvaksi ja läpinäkyväksi", Ivana Helsinki kertoo tiedotteessaan.

Uuden konseptin myötä brändi laajentaa tuotevalikoimaansa. Vaatteiden lisäksi verkkokaupassa voidaan myydä esimerkiksi lähiruokaa, käsintehtyjä ryijyjä, drinkki-iltoja, miesten neuleita, yksityiskeikkoja ja yhteistyötä eri taiteilijoiden kanssa.

Yhtiön mukaan kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut tavaran haalimisesta enemmän kokemuksien keräämiseen – rahankäytöstä on tullut elämyskeskeistä.

"Muotitalojen ei enää myöskään oleteta tuottavan ainoastaan tekstiilejä ja asusteita. Sen sijaan kuluttajille esitellään laajoja kokonaisuuksia, joissa brändin identiteetti laajennetaan lifestyle-konseptiksi, joka tarjoaa tuotteita, palveluita ja elämyksiä  monipuolisesti eri elämäntilanteisiin ja jotka syventävät kuluttajan ja yrityksen välistä suhdetta molempien osapuolten identiteettiä kehittäessä", muotitalo tiivistää.