Brändit

M&M 22.9. 08:28

Joulupukki sai oman tilin Kiinan Weibo-palveluun - "Vahvistaa asemaa suomalaisena ikonina"

Kiinan suosituimmalla yhteisöpalvelulla Sina Weibolla on satoja miljoonia käyttäjiä, joten Joulupukille on luvassa paljon näkyvyyttä.

Joulupukki on saanut harvinaisen tilaisuuden kerätä lisää näkyvyyttä Kiinan markkinoilla. Kiinan suosituin yhteisöpalvelu Sina Weibo on ensimmäistä kertaa myöntänyt verifioinnin hahmolle, joka ei lain silmissä ole oikea henkilö.

Näin ollen sadat miljoonat kiinalaiset voivat pian seurata jouluvalmisteluja napapiiriltä, kun Joulupukki päivittää Sina Weibo-tiliään kotikaupungistaan Rovaniemeltä.

Kiinassa palvelulla on satoja miljoonia rekisteröityjä käyttäjiä, joista 120 miljoonaa käyttää palvelua päivittäin.

Weibo nostaa torstaina Joulupukin ”hot topic” -listalle. Tämä tarkoittaa, että palvelu suosittelee käyttäjilleen Joulupukin tilin seuraamista kuumana puheenaiheena.

”Vihdoinkin minulla on kätevä tapa pitää yhteyttä kiinalaisiin ystäviini, joita vierailee koko ajan enemmän myös Rovaniemellä. Weibossa minulla riittää kerrottavaa arkiaskareista Lapin luonnonilmiöihin kuten revontuliin ja keskiyön aurinkoon”, Joulupukki iloitsee tiedotteessa.

Weibo on melko tiukkana siinä, kenelle se myöntää verifikaatioita. Länsimaisista julkisuuden henkilöistä verifioidun tilin ovat saaneet muun muassa Justin Timberlake, Katy Perry ja Stephen Hawking.

”Tämä on hieno uusi aluevaltaus, joka entisestään vahvistaa Joulupukin asemaa suomalaisena ikonina”, sanoo Visit Finlandin johtaja Paavo Virkkunen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö