Kampanjat

Laura Kukkonen 17.2. 12:43 päivitetty 3.3. 15:39

Juhla Mokka valitsi Froodlyn - "Se on tekijöiden kahvi"

Kuvakaappaus

Suomen arvostetuin kahvibrändi kehottaa kuluttajia tekoihin paremman maailman puolesta.

Juhla Mokka nykyaikaistaa kädentaitaja-teemaansa. Kahvibrändi on ottanut tällä viikolla alkaneen kampanjansa keskiöön ruokahävikin vähentämistä tavoittelevan startupin Froodlyn.

Pauligin markkinointijohtaja Karri Kauppila kertoo, että yhteistyö hävikkisovelluksen kanssa lähti pohdinnoista, kuinka Juhla Mokka voisi ottaa kantaa ja vaikuttaa merkityksellisiin asioihin.

"Olemme esitelleet yli 50 erilaista kädentaitajaa ja mietimme, kuinka se [teema] voitaisiin yhdistää aktiiviseen tekemiseen yhteiskunnassa. Haarukoimme mainostoimiston kanssa vaihtoehtoja ja löysimme innokkaan, terhakan startup-firman", Kauppila kertoo M&M:lle.

Juhla Mokan ja Froodlyn Hävikkihaaste-kampanjassa ovat olleet mukana Pauligin luottotoimistot SEK ja mediatoimistona Toinen. Kampanja näkyy jo televisiossa ja Pauligin omissa kanavissa, kampanjasivustolla sekä sosiaalisessa mediassa. Lisäksi se levittäytyy printtiin, ulkomainontaan, blogeihin, elokuvamainontaan ja mobiiliin.

Hävikkihaaste-kampanja eroaa Juhla Mokan kädentaitajat-mainonnasta siten, että se kehottaa kuluttajia aktiiviseen toimintaan eikä vain esittele tekijöitä.

"Ihmisten aktivoiminen ja yhdessä tekeminen on nimenomaan se relevantti tapa saada ihmiset sitoutumaan asioihin. Ei niin, että vain passiivisesti katsotaan, vaan saadaan esimerkiksi virike ja sitten toimitaan", Kauppila kuvaa.

"Olemme muuttaneet Juhla Mokan lupaustakin. Se on tekijöiden kahvi. Haluaisimme kutsua ihmisiä tekemään arjen hyviä tekoja."

Katse uuden sukupolven tekijöihin

Froodly-sovellusta käyttämällä voi ansaita pisteitä, joiden avulla saa esimerkiksi ilmaisen kupin Juhla Mokka -kahvia R-kioskilta.

Juhla Mokka ei kuitenkaan näy itse sovelluksessa, jonka toimintamalli perustuu siihen, että käyttäjät päivittävät itse palveluun kaupassa näkemiään kohta viimeisen myyntipäivän kohtaavia tuotteita. Palvelussa on tällä hetkellä mukana 14 kauppaa.

"Yritys on startup-vaiheessa. He vasta etsivät kaupallista mallia toiminnalleen ja ovat enemmän liikkeellä intohimosta", Kauppila kertoo.

Froodlyn kehittäjät saavat kampanjassa mukana olemisesta "näkyvyyttä ja tunnettuutta", eikä Paulig rahoita startupia. Kauppilan mukaan kampanjan budjetti on "riittävä".

Hävikkikampanjassa Juhla Mokka esittelee ensimmäistä kertaa ryhmän tekijöitä, jotka edustavat uutta, yhteisöllistä ja innovatiivista tekijöiden sukupolvea.

"Tämä on viimeisin versio siitä, miten olemme kädentaitajia tehneet. Jos se resonoi ja toimii hyvin, niin tätä kannattaa jatkaa", Kauppila sanoo.

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.