Super Bowl

M&M 9.2. 16:03 päivitetty 3.3. 15:39

Juhlavuoden odotettu Super Bowl ei kerännyt ennätysyleisöä – silti kolmanneksi katsotuin ohjelma USA:ssa koskaan

Colourbox

Super Bowlia seurasi televisiosta 111,9 miljoonaa amerikkalaista. Netistä livestriimiä seurasi keskimäärin 1,4 miljoonaa katsojaa minuutissa.

Amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan loppuottelu Super Bowl esitettiin sunnuntaina 7. helmikuuta CBS-kanavalla.

Nielsenin mukaan Yhdysvalloissa CBS-kanavalta Super Bowl 50 -ottelua katsoi keskimäärin 111,9 miljoonaa amerikkalaista, kertoo Adweek.

Katsojamäärä laski vuosista 2015 ja 2014, mutta tämän vuoden Super Bowl on silti kolmanneksi eniten katsojia kerännyt loppuottelu ja samalla kolmanneksi eniten katsotuin ohjelma Yhdysvalloissa koskaan.

Super Bowl pelataan vuosittain eri kaupungissa ja ottelu esitetään vuosittain eri kanavalla. Vuonna 2015 Super Bowlia NBC-kanavalta seurasi 114,4 miljoonaa katsojaa, ja vuonna 2014 Fox-kanavalta 112,2 miljoonaa.

Vuonna 2013 Super Bowl nähtiin tämän vuoden tapaan CBS-kanavalla ja silloin katsojia oli 108,7 miljoonaa.

Nettikatselijoiden määrä kasvoi

CBS:n lähettämää livestriimiä Super Bowlista seurasi keskimäärin 1,4 miljoonaa katsojaa minuutissa. Striimin katsojamäärä rikkoi aiemmat ennätykset, kertoo Adweek.

Viime vuonna NBC:n striimiä seurasi keskimäärin 800 000 katsojaa minuutissa, ja vuonna 2014 Foxin striimillä oli keskimäärin 528 000 katsojaa minuutissa.

Livestriimi toimi tänä vuonna ongelmitta, mutta lähetys oli koko ajan noin 30 sekuntia television livelähetystä jäljessä.

Tänä vuonna television lähetyksessä ja livestriimissä nähtiin ensimmäistä kertaa samat mainokset.

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.