Aikakauslehdet

Kimmo Lundén 5.2. 15:37 päivitetty 3.3. 15:38

Kahden euron Gloria myy kuin häkä

Sanoma Media Finland
Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala.

Sanoman kustantama muotilehti Gloria otti 60 000 kappaleen suurpainoksen uudistuneesta numerostaan, irtonumeromyynti viisinkertainen.

Uudistunut muotilehti Gloria on myynyt hyvin ensimmäistä uudistunutta numeroaan. Gloriaa kustantava Sanoma arvioi intraan lähettämässään tiedotteessa, että Glorian irtonumeropainos tullaan myymään loppuun Lehtipisteestä. Keskimääräiseen irtonumeromyyntiin nähden myynti on viisinkertainen.

Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala kertoo kokonaispainoksen olevan tilaajineen 60 000 kappaletta. Uudistunutta Gloriaa myydään kahden euron tarjoushintaan, kun lehden normaali kansihinta on 10,90 euroa.

Lisäpainosta ei Kohtalan mukaan ole harkittu ottaa.

"Palaute lukijoilta on valtavan hyvää ja kannustavaa. Tavoitteemme oli elämäniloinen ja rakkaudellisempi tyylikkyys, ja sen lukijat ovat lehdestä selvästi löytäneet. Lehti on myös koettu monipuolisemmaksi ja palvelevammaksi ja sieltä on löytynyt enemmän laadukasta luettavaa. Juuri näitä asioita oli uudistuksemme ytimessä ja on valtavan ilahduttavaa, että visiomme toimii myös käytännössä", Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala sanoo M&M:lle.

Kohtalan mukaan ensimmäisellä tarjoushintaisella numerolla Gloria pyrki tavoittamaan uusia lukijoita vakitilaajiensa lisäksi.

Kansallisen Mediatutkimuksen KMT:n syksy 2014/kevät 2015 -tutkimuksessa Glorialla oli 156 000 lukijaa ja kokonaislukijamäärä verkko mukaan lukien noin 163 000. Viimeinen tarkastettu levikki lehdellä on 34 000.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö