Aikakauslehdet

Kimmo Lundén 5.2.2016 15:37 päivitetty 3.3.2016 15:38

Kahden euron Gloria myy kuin häkä

Sanoma Media Finland
Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala.

Sanoman kustantama muotilehti Gloria otti 60 000 kappaleen suurpainoksen uudistuneesta numerostaan, irtonumeromyynti viisinkertainen.

Uudistunut muotilehti Gloria on myynyt hyvin ensimmäistä uudistunutta numeroaan. Gloriaa kustantava Sanoma arvioi intraan lähettämässään tiedotteessa, että Glorian irtonumeropainos tullaan myymään loppuun Lehtipisteestä. Keskimääräiseen irtonumeromyyntiin nähden myynti on viisinkertainen.

Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala kertoo kokonaispainoksen olevan tilaajineen 60 000 kappaletta. Uudistunutta Gloriaa myydään kahden euron tarjoushintaan, kun lehden normaali kansihinta on 10,90 euroa.

Lisäpainosta ei Kohtalan mukaan ole harkittu ottaa.

"Palaute lukijoilta on valtavan hyvää ja kannustavaa. Tavoitteemme oli elämäniloinen ja rakkaudellisempi tyylikkyys, ja sen lukijat ovat lehdestä selvästi löytäneet. Lehti on myös koettu monipuolisemmaksi ja palvelevammaksi ja sieltä on löytynyt enemmän laadukasta luettavaa. Juuri näitä asioita oli uudistuksemme ytimessä ja on valtavan ilahduttavaa, että visiomme toimii myös käytännössä", Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala sanoo M&M:lle.

Kohtalan mukaan ensimmäisellä tarjoushintaisella numerolla Gloria pyrki tavoittamaan uusia lukijoita vakitilaajiensa lisäksi.

Kansallisen Mediatutkimuksen KMT:n syksy 2014/kevät 2015 -tutkimuksessa Glorialla oli 156 000 lukijaa ja kokonaislukijamäärä verkko mukaan lukien noin 163 000. Viimeinen tarkastettu levikki lehdellä on 34 000.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.