Kampanjat

M&M 17.10.2016 19:09

Kantasolusiirrolla pelastunut Todde sai Sami Hedbergin vakavoitumaan

Koomikko Sami Hedberg ja kantasolusiirron avulla pelastunut 12-vuotias Todde Friberg.

Veripalvelun ja Dynamo&Sonin tuottama kampanjavideo kannustaa liittymään Kantasolurekisteriin.

Koomikko Sami Hedberg on mukana Veripalvelun kampanjassa, joka muistuttaa kantasolusiirtojen pelastavan henkiä.

Veripalvelun ja mainostoimisto Dynamo&Sonin yhteistyössä tuottamalla videolla Hedberg kertoo liittyneensä Kantasolurekisteriin kuultuaan faktat ja tavattuaan siirron avulla pelastuneen 12-vuotiaan Todde Fribergin.

"Jos olen ihan rehellinen, niin minulla ei ollut paljon tietoa tällaisesta asiasta. Minut yllätti se, miten tällaisella yksinkertaisella teolla voi pelastaa toisen ihmisen elämän", Hedberg kertoo kampanjan making of -videolla.

Kampanjavideo näkyy syksyllä 2016 tiedotusvälineissä, Luokkakokous 2 -elokuvan yhteydessä sekä Veripalvelun kanavissa. Veripalvelun mukaan rekisteriin tarvitaan erityisesti nuoria miehiä, joita rekisterissä on naisia vähemmän. Lisäksi mies valitaan biologisin perustein luovuttajaksi useammin kuin nainen.

Kantasolurekisterissä on yhteensä 31 000 jäsentä. Veripalvelun mukaan joka vuosi tarvitaan 4 000 jäsentä lisää, jotta siirre saataisiin kaikille tarvitsijoille. Kantasolusiirtoa tarvitsevat potilaat sairastavat useimmiten leukemiaa.

Kantasolurekisteriin voi liittyä, jos on 18–40-vuotias ja perusterve. Rekisterin jäsenenä voi olla 55-vuotiaaksi saakka.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.