Kampanjat

Mari Karjalainen 2.3. 12:31 päivitetty 3.3. 15:40

Katolleen kiepautettu auto herätti hämmennystä - "Halusimme tuoda uuden edun esille tuoreesta kulmasta"

Jari Riihimäki

Rocky Advertising laittoi auton katolleen Ifin kampanjan aloituksessa.

Katolleen pysäköity auto herätti ihmetystä ohikulkijoissa Helsingin Esplanadin puiston varressa perjantaina 26. helmikuuta. Sosiaalinen media täyttyi auton kuvista ja moni uutismedia tarttui siihen.

"Moni tuli kysymään minulta, että mitä ihmettä tämä on", kertoo paikalla ollut If Vahinkovakuutusyhtiön markkinointipäällikkö Tytti Haaga M&M:lle.

Kyseessä oli Ifin järjestämä markkinointitempaus, joka starttasi samalla Loistokuski-kampanjan.

"Meillä on aikaisemminkin ollut Loistokuski-etu, mutta olemme parantaneet sitä. Haluamme palkita huolelliset kuskit. Kun olet ajanut neljä peräkkäistä vakuutuskautta vahingoitta täydellä 70 prosentin bonuksella, nostamme liikennevakuutuksesi bonuksen 75 prosenttiin, ja sinusta tulee Loistokuski", Haaga kertoo.

Silloin bonus säilyy yhden vahingonkin jälkeen, eikä vakuutusmaksu nouse. Kaskovakuutuksenkaan bonus ei laske yhdestä kolaroinnista.

"Halusimme tuoda uuden edun esille tuoreesta kulmasta. Mainostoimistomme Rocky Advertising keksi sitten tämän mahtavan idean", Haaga sanoo.

Auto oli puiston varressa katollaan yhteensä 40 tuntia. Siinä ei ollut mitään muita vikoja ja se oli parkkeerattu nätisti ruutuun.

"Emme halunneet sen näyttävän mainosautolta. Kävelykadun puolella oli vain pieni tarra, jossa luki: Katto meni, mutta bonus säilyi #Loistokuski #loistokuski.fi. Annoimme ihmisille mahdollisuuden käydä katsomassa, jos heitä kiinnosti, mutta emme huutaneet Ifin nimeä."

If kuvasi samalla Rocky Advertisingin kanssa kaksi mainosfilmiä. Toinen on making of -video siitä, kuinka auto päätyi katolleen ja toinen on 15 sekunnin mainosfilmi. Ne julkistetaan tällä viikolla Ifin Facebook-sivuilla, ja ne tulevat olemaan myös osa mainontaa web-televisiossa ja sosiaalisessa mediassa.

Katolleen kiepautettu auto oli ennakkoa Ifin Loistokuski-kampanjalle, joka alkaa virallisesti ensi maanantaina ja jatkuu verkkofilmeinä, bannereina sekä radiospotteina kolmen viikon ajan.

Rocky Advertisingista kampanjan suunnittelusta vastaavat AD Jarkko Toijonen, copywriter Teijo Hintikka ja asiakkuusjohtaja Mikko Toivanen. Kampanjan teknisen toteutuksen hoitaa Kennel Helsinki.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Vaihde: 0204 42 40

Tilaajapalvelu puh: 0204 42 4100

Puhelun hinta (sis. alv 24%): 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti. Ulkomailta yritysnumeroon soittamisen hinnoittelee ulkomainen operaattori. Sopimusasiointi: 03051 4100 (8,8 snt/min sis. alv 24 %).