Kampanjat

Mari Karjalainen 2.3.2016 12:31 päivitetty 3.3.2016 15:40

Katolleen kiepautettu auto herätti hämmennystä - "Halusimme tuoda uuden edun esille tuoreesta kulmasta"

Jari Riihimäki

Rocky Advertising laittoi auton katolleen Ifin kampanjan aloituksessa.

Katolleen pysäköity auto herätti ihmetystä ohikulkijoissa Helsingin Esplanadin puiston varressa perjantaina 26. helmikuuta. Sosiaalinen media täyttyi auton kuvista ja moni uutismedia tarttui siihen.

"Moni tuli kysymään minulta, että mitä ihmettä tämä on", kertoo paikalla ollut If Vahinkovakuutusyhtiön markkinointipäällikkö Tytti Haaga M&M:lle.

Kyseessä oli Ifin järjestämä markkinointitempaus, joka starttasi samalla Loistokuski-kampanjan.

"Meillä on aikaisemminkin ollut Loistokuski-etu, mutta olemme parantaneet sitä. Haluamme palkita huolelliset kuskit. Kun olet ajanut neljä peräkkäistä vakuutuskautta vahingoitta täydellä 70 prosentin bonuksella, nostamme liikennevakuutuksesi bonuksen 75 prosenttiin, ja sinusta tulee Loistokuski", Haaga kertoo.

Silloin bonus säilyy yhden vahingonkin jälkeen, eikä vakuutusmaksu nouse. Kaskovakuutuksenkaan bonus ei laske yhdestä kolaroinnista.

"Halusimme tuoda uuden edun esille tuoreesta kulmasta. Mainostoimistomme Rocky Advertising keksi sitten tämän mahtavan idean", Haaga sanoo.

Auto oli puiston varressa katollaan yhteensä 40 tuntia. Siinä ei ollut mitään muita vikoja ja se oli parkkeerattu nätisti ruutuun.

"Emme halunneet sen näyttävän mainosautolta. Kävelykadun puolella oli vain pieni tarra, jossa luki: Katto meni, mutta bonus säilyi #Loistokuski #loistokuski.fi. Annoimme ihmisille mahdollisuuden käydä katsomassa, jos heitä kiinnosti, mutta emme huutaneet Ifin nimeä."

If kuvasi samalla Rocky Advertisingin kanssa kaksi mainosfilmiä. Toinen on making of -video siitä, kuinka auto päätyi katolleen ja toinen on 15 sekunnin mainosfilmi. Ne julkistetaan tällä viikolla Ifin Facebook-sivuilla, ja ne tulevat olemaan myös osa mainontaa web-televisiossa ja sosiaalisessa mediassa.

Katolleen kiepautettu auto oli ennakkoa Ifin Loistokuski-kampanjalle, joka alkaa virallisesti ensi maanantaina ja jatkuu verkkofilmeinä, bannereina sekä radiospotteina kolmen viikon ajan.

Rocky Advertisingista kampanjan suunnittelusta vastaavat AD Jarkko Toijonen, copywriter Teijo Hintikka ja asiakkuusjohtaja Mikko Toivanen. Kampanjan teknisen toteutuksen hoitaa Kennel Helsinki.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.