Kampanja

Noora Penttinen 18.3.2014 09:02 päivitetty 3.3.2016 14:49

Kengät kaupan päälle - saksalainen rautakauppa keksi, miten naiset saa innostumaan

Colourbox

Rautakauppaketju OBI tietää, että miehet ostavat enemmän, mikäli heidän vaimonsa antavat tehdä niin.

Saksalainen OBI-rautakauppaketju huomasi, etteivät perinteiset tarjoukset enää toimi. Kilpailu alalla on kovaa, joten oli keksittävä jotain uutta.

OBI:ssa tiedettiin, että miehet ostaisivat rautakaupoista enemmän, mikäli heidän vaimonsa antaisivat heidän tehdä niin. Siispä OBI alkoi tarjota myös jotain naisille - nimittäin kenkiä.

Jos mies ostaa vaikkapa mönkijän tai akkuporakoneen, nainen saa kaupan päälle kengät. Näin molemmat saavat mitä haluavat ja OBI myy enemmän.

 

The Shoe Deal -kampanjan kehitti mainostoimisto Jung von Matt AG Hamburg ja tuotti Infected GmbH. Kampanja julkaistiin tammikuussa 2014.

Kampanjasta kertoi Gute Werbung.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan Monitaho 2017

21.08.2017 11:06

Äänestä Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajaa

Mainonnan Monitaho on MAT-Säätiön jakama markkinointialan tunnustuspalkinto. Se jaetaan henkilölle, joka toimii esimerkillisesti ja menestyksellisesti markkinointiviestinnän alan kehityksen eteen. Ensimmäisen kerran tunnustus jaettiin vuonna 1967. Lukijat voivat äänestää mieleistään ehdokasta M&M:n verkkosivuilla 21.8–13.9. Tunnustus jaetaan perjantaina 22.9.