Hyvinvointi

M&M 15.11. 13:56

Kesko ja Oriola avaavat uuden kauppaketjun: "Tavoitteena koko maan kattava 100 myymälän ketju"

K-ryhmä
Hehku-myymäläketjun ensimmäiset palvelut liittyvät kauneudenhoitoon, mutta tarjonta laajenee toimitusjohtaja Tuoms Mattelmäen mukaan jatkossa myös muihin hyvinvoinnin osa-alueisiin.

Lääkkeiden vähittäis- ja tukkukauppaa harjoittava Oriola ja Kesko kertovat perustavansa terveyden, kauneuden ja hyvinvoinnin tuotteisiin ja palveluihin keskittyvä kauppaketju Hehku. Uusi ketju aloittaa tammikuun lopussa.

Hehku-ketju avaa ensi vuonna yhteensä 30 myymälää eri puolilla Suomea. Ensimmäiset Hehku-myymälät avautuvat tammikuun lopussa Helsingin kauppakeskus Forumiin sekä Vantaan K-Citymarket Koivukylän yhteyteen. Samanaikaisesti aukeaa myös ketjun verkkokauppa.

"Avaamme ensi vuonna eri puolille Suomea 30 Hehkua, joihin rekrytoimme 200 hyvinvoinnin ammattilaista. Tavoitteena on rakentaa koko maan kattava 100 myymälän ketju, jonka myötä Suomeen syntyy arviolta 1 000 uutta työpaikkaa", uuden ketjun toimitusjohtaja Tuomas Mattelmäki kertoo tiedotteessa.

Myymälöiden ja verkkokaupan valikoima kattaa noin 10 000 tuotetta. Valikoimaan sisältyy muun muassa Lumenen tuotteita sekä Biomed-ravintolisiä.

"Hehkun ensimmäiset palvelut liittyvät kauneudenhoitoon, mutta tarjonta laajenee jatkossa myös muihin hyvinvoinnin osa-alueisiin", kertoo Mattelmäki.

Hehku pyrkii vastaamaan suomalaisten kaipuuseen hyvinvoinnista. Keskon ja Oriolan teettämässä Näin Suomi voi -tutkimuksessa lähes puolet vastanneista (48 prosenttia) kertoi kokevansa, että heidän hyvinvoinnissaan on parantamisen varaa, vaikka 78 prosenttia vastaajista kokikin voivansa hyvin.

Tutkimuksessa merkille pantavaa on, että ikä vaikuttaa lisäävän suomalaisten hyvinvointia. Joka neljäs 65–74-vuotiaista vastaajasta koki oman vointinsa todella hyväksi, kun taas 25–34-vuotiaista näin koki vain joka kahdeksas.

Tutkimuksen toteuttaneen Frankly Partnersin strategiajohtaja Heidi Jungar kertoo, että suomalaiset näkevät terveyden edelleen merkityksellisimpänä osana kokonaishyvinvointia.

"On kuitenkin hienoa huomata, että tutkimuksen perusteella palautuminen ja sosiaaliset suhteet sekä ravinto nähdään yhtä tärkeinä kuin liikunta. Eri ikäryhmillä eri asiat painottuvat, mutta kaikki kokevat eri tekijöiden liittyvän omaan terveyteen ja hyvinvointiin ja sitä kautta myös kauneuteen", Jungar kertoo.

Näin Suomi voi -tutkimusta varten haastateltiin 1036 iältään 15–74-vuotiasta suomalaista erilaisiin hyvinvoinnin aiheisiin liittyen. Kysely toteutettiin suomeksi. Tutkimusaineisto on väestöä edustava iän, sukupuolen sekä asuinalueen suhteen. Aineistonkeruukumppanina toimi Norstat. Kysely toteutettiin online-kyselynä kuluttajapaneelissa 10.–17.8.2017. Aineiston analyysistä vastasi Frankly Partners.

Yritykset

22.11.2017 12:43

Solita avaa konttorin Viroon

Yritys etsii tällä hetkellä Tallinnaan erityisesti datasta, pilvipalveluista, ohjelmistokehityksestä sekä tietoturvasta kiinnostuneita kokeneita asiantuntijoita.