Sosiaalinen media

M&M 13.1.2016 08:01 päivitetty 3.3.2016 15:37

Kirkko sai opaskirjan someen

Kirjapaja

"Käytä rohkeasti monia somevälineitä. Jos käytät yhtä, sekin riittää. Jos et käytä yhtään, saat anteeksi."

Kuva: Kirjapaja

Suomen luterilainen kirkko on saanut ensimmäisen sosiaalisen median oppaansa.

Somempi seurakunta (Kirjapaja) tarjoaa vinkkejä tavoittavaan viestintään sosiaalisessa mediassa.

Kirjan ovat tehneet mediapastori, some-aktiivi ja sosiaaliohjaaja Jan Ahonen, netti- ja radioaktiivinen uutismies ja Kotimaa-lehden uutispäällikkö Johannes Ijäs ja yrittäjä ja Tekirin viestintäkonsultti Ville Kormilainen.

Tekijät ovat haastatelleet kirjaan monia tunnettuja suomalaisia sosiaalisen median osaajia, muun muassa Tuomas Enbuskea, Katleena Kortesuota ja Pekka Sauria.

Kirkon someoppaassa on ohjeita tiivistetty somemaailman kymmeneksi käskyksi. Ensimmäinen käsky kuuluu seuraavasti: "Käytä rohkeasti monia somevälineitä. Jos käytät yhtä, sekin riittää. Jos et käytä yhtään, saat anteeksi."

Seurakunnille tarkoitettu kirja sopii muillekin sosiaalisesta mediasta ja sen käytöstä kiinnostuneille. Tekijöiden mukaan samat viestinnän lait pätevät joka paikassa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.