Sosiaalinen media

M&M 13.1.2016 08:01 päivitetty 3.3.2016 15:37

Kirkko sai opaskirjan someen

Kirjapaja

"Käytä rohkeasti monia somevälineitä. Jos käytät yhtä, sekin riittää. Jos et käytä yhtään, saat anteeksi."

Kuva: Kirjapaja

Suomen luterilainen kirkko on saanut ensimmäisen sosiaalisen median oppaansa.

Somempi seurakunta (Kirjapaja) tarjoaa vinkkejä tavoittavaan viestintään sosiaalisessa mediassa.

Kirjan ovat tehneet mediapastori, some-aktiivi ja sosiaaliohjaaja Jan Ahonen, netti- ja radioaktiivinen uutismies ja Kotimaa-lehden uutispäällikkö Johannes Ijäs ja yrittäjä ja Tekirin viestintäkonsultti Ville Kormilainen.

Tekijät ovat haastatelleet kirjaan monia tunnettuja suomalaisia sosiaalisen median osaajia, muun muassa Tuomas Enbuskea, Katleena Kortesuota ja Pekka Sauria.

Kirkon someoppaassa on ohjeita tiivistetty somemaailman kymmeneksi käskyksi. Ensimmäinen käsky kuuluu seuraavasti: "Käytä rohkeasti monia somevälineitä. Jos käytät yhtä, sekin riittää. Jos et käytä yhtään, saat anteeksi."

Seurakunnille tarkoitettu kirja sopii muillekin sosiaalisesta mediasta ja sen käytöstä kiinnostuneille. Tekijöiden mukaan samat viestinnän lait pätevät joka paikassa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).

Kommentti

22.06.2017 11:57

Viestintävainu kuntoon, Sininen tulevaisuus

Ministeri Sampo Terhon tarvitsi vain mainita nimi Sininen tulevaisuus, kun smurffimeemit alkoivat levitä sosiaalisessa mediassa. Lisää kierroksia tuli jo samana päivänä, kun HS uutisoi, että uudella yhdistyksellä ei näyttänyt olevan toimivia kotisivuja lainkaan, vaan osoite sininentulevaisuus.com johtikin kokoomuksen verkkosivuille.