Teknologia

M&M 28.7. 11:06

Klassikkobrändit omaksuvat lisättyä todellisuutta

Kuvakaappaus
L'Oréalin meikkejä voi testata omiin kasvoihin brändin Makeup Genius -sovelluksessa.

Lisätyn todellisuuden käyttö markkinoinnissa yleistyy sitä mukaa, kun teknologian ja alustojen kehittäjät tarjoavat yhä helpompia keinoja uusien sovellusten käyttöönottoon.

AR, eli Augmented Reality kiinnostaa isoja, trendien aallonharjalle pyrkiviä brändejä. Muun muassa kosmetiikkabrändit L’Oréal ja Estée Lauder ovat testailleet teknologian uusia ratkaisuja.

Kosmetiikkajätti L’Oréal on julkaissut useita brändisovelluksia, kuten Makeup Genius ja Style My Hair. Näiden palvelujen avulla asiakkaat voivat "testata" meikkejä ja erilaisia tyylejä ennen ostopäätöksen tekemistä lisätyn todellisuuden ratkaisuja käyttäen.

Lisäksi L’Oréal on solminut yhteistyösopimuksen YouCam-kauneussovelluksen kanssa. Yhteistyön myötä L’Oréalin brändien tuotteita on lisätty YouCamin verkkokauppaan ja muihin palveluihin.

Kosmetiikkayhtiö haluaa myös tuoda lisättyä todellisuutta myymälöihin ainakin Japanissa ja Pariisissa. Lisäksi L’Oréal käyttää sovelluksiaan datan lähteenä. Yritys on selvittämässä, mitkä asiakkaat ovat ostaneet tuotteita sovelluksen käytön jälkeen.

"Se on vaikuttanut myyntiimme merkittävästi", L’Oréalin digijohtaja Lubomira Rochet sanoo AdWeekin mukaan.

"Kyseessä on enemmän offline-peli kuin online-peli. Miljoonat ihmiset eivät osta [tuotteita] sovelluksesta, mutta sillä on merkitystä ihmisten ostamiseen offline", Rochet lisää.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

13.12.2017 11:50

Raha ei Suomessa ole todellakaan halpaa

Pikaluotoille on säädetty korkokatto, mutta säätely koskee vain alle 2 000 euron luottoja. Pikavippiyhtiöt ovat oppineet nopeasti leipomaan paketteja, jolla tuon rajan voi kiertää.