Sovellukset

M&M 30.11.2016 10:50

"Klikkijournalismi johtuu siitä, että mainonta tehdään väärin"

Ossi Ahola

Klikinsäästäjä Oy lupaa tuoda Slushissa julkistettavaan sovellukseensa "personoitua, käyttäjäystävällistä ja vapaaehtoista mainontaa".

Facebook-ilmiön pohjalta perustettu Klikinsäästäjä Oy lanseeraa mobiilisovelluksen kasvuyritystapahtuma Slushissa.

Yrityksen mukaan uutissovellus tarjoaa klikkiotsikottoman uutisvirran keskeisimmistä uutislähteistä. Palvelun otsikot toteutetaan joukkoistamisen ja pelillistämisen avulla.

Klikinsäästäjän markkinointijohtaja Deniz Kaya katsoo, että nykypäivänä mainostajille myydään mediassa "täysin sokeita silmäpareja", sillä klikkiotsikot kohdistavat klikkaukset vääriin kohteisiin.

"Klikkijournalismi johtuu siitä, että mainonta tehdään väärin. Mainontaa kyllä tarvitaan maksuttoman journalismin tuottamiseksi, mutta tällä hetkellä se toteutetaan hyvin lyhytnäköisellä tavalla", Kaya sanoo tiedotteessa.

Klikinsäästäjän sovellukseen luvataan tuoda "personoitua, käyttäjäystävällistä ja vapaaehtoista mainontaa".

Yrityksen toimitusjohtajan Lauri Skönin mukaan Klikinsäästäjä on kerännyt kiinnostusta myös ulkomaisilta sijoittajilta.

"Klikkiotsikot ovat globaali ongelma, ja Suomessa keskustelu klikkijournalismista on saatu nostettua hyvin framille", Skön kertoo.

Klikinsäästäjä Oy on perustettu helmikuussa 2016. Alkuperäinen Facebook-sivusto avautui kesäkuussa 2015. Tällä hetkellä sivulla on yli 170 000 tykkääjää. Mediatalo Aller Media myös palkitsi Klikinsäästäjän Vuoden someilmiönä Some Awards 2016 -tapahtumassa helmikuussa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.