Sovellukset

M&M 30.11. 10:50

"Klikkijournalismi johtuu siitä, että mainonta tehdään väärin"

Ossi Ahola

Klikinsäästäjä Oy lupaa tuoda Slushissa julkistettavaan sovellukseensa "personoitua, käyttäjäystävällistä ja vapaaehtoista mainontaa".

Facebook-ilmiön pohjalta perustettu Klikinsäästäjä Oy lanseeraa mobiilisovelluksen kasvuyritystapahtuma Slushissa.

Yrityksen mukaan uutissovellus tarjoaa klikkiotsikottoman uutisvirran keskeisimmistä uutislähteistä. Palvelun otsikot toteutetaan joukkoistamisen ja pelillistämisen avulla.

Klikinsäästäjän markkinointijohtaja Deniz Kaya katsoo, että nykypäivänä mainostajille myydään mediassa "täysin sokeita silmäpareja", sillä klikkiotsikot kohdistavat klikkaukset vääriin kohteisiin.

"Klikkijournalismi johtuu siitä, että mainonta tehdään väärin. Mainontaa kyllä tarvitaan maksuttoman journalismin tuottamiseksi, mutta tällä hetkellä se toteutetaan hyvin lyhytnäköisellä tavalla", Kaya sanoo tiedotteessa.

Klikinsäästäjän sovellukseen luvataan tuoda "personoitua, käyttäjäystävällistä ja vapaaehtoista mainontaa".

Yrityksen toimitusjohtajan Lauri Skönin mukaan Klikinsäästäjä on kerännyt kiinnostusta myös ulkomaisilta sijoittajilta.

"Klikkiotsikot ovat globaali ongelma, ja Suomessa keskustelu klikkijournalismista on saatu nostettua hyvin framille", Skön kertoo.

Klikinsäästäjä Oy on perustettu helmikuussa 2016. Alkuperäinen Facebook-sivusto avautui kesäkuussa 2015. Tällä hetkellä sivulla on yli 170 000 tykkääjää. Mediatalo Aller Media myös palkitsi Klikinsäästäjän Vuoden someilmiönä Some Awards 2016 -tapahtumassa helmikuussa.