Mainoskampanjat

Kimmo Lundén 15.1.2016 11:04 päivitetty 3.3.2016 15:37

Koff nosti olutratikan ja hevoset kampanjansa kärkeen

Karoliina Paavilainen
Sinebrychoffin markkinointipäällikkö Johan Jakobsson.

Koffin uudet tv-mainokset starttaavat maanantaina, uuden ilmeen teki brittiläinen Taxi Studios.

Kolin kansallismaisema, mies pimeässä metsässä, ryteikössä ja hyisellä suolla. Makkarakin tipahtaa nuotioon. Onneksi ravintolaraitiovaunu SpåraKoff ajaa sumusta erämaahan tuoden kavereita ja "raikasta menoa".

Sinebrychoff uudistaa vanhimman brändinsä, Koffin, ja tekee sen näyttävästi.

Miljoonaluokan kampanja käynnistyi perjantaina YouTubessa ja maanantaina 18. tammikuuta alkavat tv-mainokset MTV:n ja Nelosen kaikilla kanavilla.

"Korostamme Koffin vahvuuksia, sosiaalisuutta ja kaupunkilaisuutta sekä raikkautta", kertoo Sinebrychoffin markkinointipäällikkö Johan Jakobsson Markkinointi&Mainonnalle.

Uuden visuaalisen ilmeen Koffille on tehnyt tunnuksiin erikoistunut brittiläinen Taxi Studios. Koff-pakkauksiin ja pullojen etiketteihin Sinebrychoff nostaa olutvankkureista tuttuja panimohevosia.

Mainontaa on suunnitellut TBWA Suomessa ja tv-mainoksen toteutti ohjaajana toimineen Jalmari Helanderin kanssa tuotantoyhtiö Mjölk. Mediatoimistona panimoyhtiö käytti Toinen PHD:tä.

Jakobsson hehkuttaa ohjaaja Jalmari Helanderia, joka hiljattain ohjasi tähtinäyttelijä Samuel L. Jacksonia Big Game -elokuvassaan.

Mutta mistä se Koffin spora keskelle erämaata oikein ilmestyi?

"Spora (raitiovaunu) herättää kuluttajissa lämpimiä ajatuksia – Spora tulee, siellä on sun kaverit ja olutta!", Jakobsson perustelee.

Sinebrychoffin mainosfilmistä teettämien testien perusteella sanoma myös upposi kuluttajiin.

Koffin olutbrändeistä Koff-olut oli vuosia myydyin – kaupan kampanjoidenkin avulla.

Karhu meni hiljattain myynnissä ohitse Sinebrychoffin tallissa. Karhua on nostanut niinikään hiljattain panimon brändäys, ilmeen nostatus ja kampanjointi.

Karhun tapaan myös Koff saa keväällä oman profiililasipullon. Ilme uudistuu näkyvästi jääkiekkoareenoilla ja kesän festareilla.

Porin jäähalliin on jo valmistunut Koffin uusi konseptibaari ja Helsingin Nordenskiöldin hallille, HIFK:n kotipesään, rakennetaan parhaillaan vastaavaa baaria.

 

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.