Mainoskampanjat

Kimmo Lundén 15.1. 11:04 päivitetty 3.3. 15:37

Koff nosti olutratikan ja hevoset kampanjansa kärkeen

Karoliina Paavilainen
Sinebrychoffin markkinointipäällikkö Johan Jakobsson.

Koffin uudet tv-mainokset starttaavat maanantaina, uuden ilmeen teki brittiläinen Taxi Studios.

Kolin kansallismaisema, mies pimeässä metsässä, ryteikössä ja hyisellä suolla. Makkarakin tipahtaa nuotioon. Onneksi ravintolaraitiovaunu SpåraKoff ajaa sumusta erämaahan tuoden kavereita ja "raikasta menoa".

Sinebrychoff uudistaa vanhimman brändinsä, Koffin, ja tekee sen näyttävästi.

Miljoonaluokan kampanja käynnistyi perjantaina YouTubessa ja maanantaina 18. tammikuuta alkavat tv-mainokset MTV:n ja Nelosen kaikilla kanavilla.

"Korostamme Koffin vahvuuksia, sosiaalisuutta ja kaupunkilaisuutta sekä raikkautta", kertoo Sinebrychoffin markkinointipäällikkö Johan Jakobsson Markkinointi&Mainonnalle.

Uuden visuaalisen ilmeen Koffille on tehnyt tunnuksiin erikoistunut brittiläinen Taxi Studios. Koff-pakkauksiin ja pullojen etiketteihin Sinebrychoff nostaa olutvankkureista tuttuja panimohevosia.

Mainontaa on suunnitellut TBWA Suomessa ja tv-mainoksen toteutti ohjaajana toimineen Jalmari Helanderin kanssa tuotantoyhtiö Mjölk. Mediatoimistona panimoyhtiö käytti Toinen PHD:tä.

Jakobsson hehkuttaa ohjaaja Jalmari Helanderia, joka hiljattain ohjasi tähtinäyttelijä Samuel L. Jacksonia Big Game -elokuvassaan.

Mutta mistä se Koffin spora keskelle erämaata oikein ilmestyi?

"Spora (raitiovaunu) herättää kuluttajissa lämpimiä ajatuksia – Spora tulee, siellä on sun kaverit ja olutta!", Jakobsson perustelee.

Sinebrychoffin mainosfilmistä teettämien testien perusteella sanoma myös upposi kuluttajiin.

Koffin olutbrändeistä Koff-olut oli vuosia myydyin – kaupan kampanjoidenkin avulla.

Karhu meni hiljattain myynnissä ohitse Sinebrychoffin tallissa. Karhua on nostanut niinikään hiljattain panimon brändäys, ilmeen nostatus ja kampanjointi.

Karhun tapaan myös Koff saa keväällä oman profiililasipullon. Ilme uudistuu näkyvästi jääkiekkoareenoilla ja kesän festareilla.

Porin jäähalliin on jo valmistunut Koffin uusi konseptibaari ja Helsingin Nordenskiöldin hallille, HIFK:n kotipesään, rakennetaan parhaillaan vastaavaa baaria.

 

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Brändien arvostus 2016

07.12.2016 07:39

Lambi haastaa Lotuksen

WC- ja talouspaperivalmistaja Lotus nappasi kaksi mitalisijaa Brändien arvostus -tutkimuksessa.

Vaihde: 0204 42 40

Tilaajapalvelu puh: 0204 42 4100

Puhelun hinta (sis. alv 24%): 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti. Ulkomailta yritysnumeroon soittamisen hinnoittelee ulkomainen operaattori. Sopimusasiointi: 03051 4100 (8,8 snt/min sis. alv 24 %).