Sponsorointi

M&M 6.2. 09:14 päivitetty 3.3. 15:38

Koffin ja HIFK:n yhteistyö kisaa Euroopan parhaiden joukossa

Ensi viikolla selviää pärjääkö Suomen paras sponsorointiteko ESA:n valitsemia Euroopan parhaita vastaan.

Sinebrychoffin ja HIFK:n 30 vuotta täyttänyttä yhteistyötä juhlistanut kampanja sai viime syksynä ensimmäistä kertaa jaetun Vuoden sponsorointiteko -palkinnon.

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n valinta Suomen parhaaksi sponsorointiaktivoinniksi kisaa nyt muita Euroopan parhaita vastaan The European Sponsorship Associationin ESA:n Best of Europe -palkinnosta.

Virvoitusjuomabrändi ja HIFK juhlistivat 30-vuotisjuhlakautta yhdessä brändätyllä Koff-oluen erikoiserällä. Suomessa palkittu 30 vuotta kimpassa -yhteistyö jalkautui yhdistyksen mukaan "erityisen monipuolisesti niin jakelutiessä, sidosryhmätyössä kuin tuote- ja bränditasoilla".

Euroopan voittaja selviää 11. helmikuuta järjestettävässä gaalassa Lontoossa. Muut ehdokaskampanjat tulevat Belgiasta, Saksasta, Irlannista, Kroatiasta, Serbiasta, Ruotsista, Sveitsistä ja Hollannista. Kaikkiin ehdokkaisiin voi tutustua ESA:n verkkosivuilla.

"Oman Koff-HIFK-oluen lanseeraus ylitti odotuksemme. Sponsorointi oikein hyödynnettynä on yksi markkinoinnin vahvoista ja elämyksellisistä osa-alueista. Hienoa, että tekemämme panostukset noteerataan koko Euroopassa", Sinebrychoffin markkinointipäällikkö Johan Jakobsson sanoo.

Yhdeksättä kertaa valittavan Best of Europe -palkinnon voittajan päättää riippumaton, kansainvälinen raati. Voittajan ratkaisevat muun muassa sponsoroinnin suunnittelu, toteutus ja kampanjan vaikuttavuus.