Markkinointi

Mari Kaislaniemi 30.1.2016 09:13 päivitetty 3.3.2016 15:38

Koneoppiminen tulee markkinointiinkin

Microsoft
Microsoft Internationalin johtaja Jean-Philippe Courtois yhtiön EMEA-alueen Convergence-tapahtumassa.

Microsoft Internationalin johtaja Jean-Philippe Courtois uskoo, että koneoppimisen käyttö markkinoinnissa kasvaa huomattavasti Länsi-Euroopassa vuoden sisällä.

Mobiili, älykäs pilvi, henkilökohtaisuus, koneoppiminen. Nämä kaikki tulevat saamaan entistä suuremman roolin jokaisen elämässa, arvioi Microsoft Internationalin johtaja Jean-Philippe Courtois yhtiön EMEA-alueen Convergence-tapahtumassa.

Koneoppiminen näkyy Courtois’n omassa arjessa esimerkiksi Microsoftin puheohjatun avustajan Cortanan kautta.

Markkinoijien kannalta lähitulevaisuudessa tärkeimmät asiat tulevat olemaan koneoppiminen ja siihen liittyen datan analysointi.

”Koneoppiminen ei ole vielä laajassa käytössä markkinoinnissa, mutta uskon sen käytön kasvavan huomattavasti Yhdysvalloissa ja Länsi-Euroopassa vuoden sisällä”, kertoo Microsoft Business Solutionsin markkinointijohtaja Wayne Morris.

Lue lisää uusimmasta M&M-lehdestä. Tilaa lehti täältä.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.