Brändit

Talouselämä 9.1. 19:30 päivitetty 3.3. 15:37

Koskenkorva piti pintansa - "Miedompi on kasvattanut osuuttaan"

Väkevien juomien myydyimmäksi tuotemerkiksi nousi Alkossa Leijona Viina. Altia huomauttaa, että jos miedomman Koskenkorvan myynti otetaan huomioon, se pitää yhä kärkipaikkaa.

Alko julkisti tänään perjantaina viime vuoden tuotekohtaiset myyntitilastonsa. Väkevien juomien myydyimmän tuotemerkin paikalla komeili Leijona Viina, kun aiempina vuosina Koskenkorva on johtanut tilastoa.

Molempia juomia valmistava Altia huomauttaa, että Alko tilastoi Koskenkorvan eri vahvuudet omiksi tuotemerkeikseen, mutta yhteen laskettuna Koskenkorva Viina 38 % ja Koskenkorva Viina 30 % pitäisivät edelleen kärkisijaa Koskenkorvan hallussa yhteensä 3 625 187 litran myynnillä.

"Miedomman Koskenkorva Viina 30 %:n myynti on kasvanut merkittävästi, ja se on kasvattanut osuuttaan Koskenkorva-tuotelinjassa", sanoo Altia Suomen johtaja Kari Kilpinen tiedotteessa.

Miedompaa Koskenkorvaa myytiin 567 774 litraa viime vuonna, kun vuonna 2014 sitä myytiin 429 890 litraa ja vuonna 2013 vain 273 014 litraa.

Myös Alkon tilastovertailussa noussut Leijona Viina on perinteistä Koskenkorvaa miedompaa, 32 prosenttista. Leijona Viinaa myytiin viime vuonna 3 088 685 litraa.

Altian mukaan markkinoilla näkyykin yleisenä juomatrendinä kuluttajien siirtyminen miedompiin juomiin. Myös aiempaa korkealaatuisempien juomien nauttiminen on muodostunut trendiksi Suomessa. Samalla ihmiset juovat aiempaa vähemmän.

Yhtiö ennustaa, että trendit tulevat vahvistumaan edelleen tänä vuonna.

Lähde: Talouselämä

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.