Terveys

M&M 16.2. 19:00

Kosmetiikkaketju KICKS ja Mielenterveysseura yhteistyöhön

Riitta Heiskanen
Tutkimusten perusteella noin puolet suomalaisista naisista kokee jossain vaihessa elämäänsä mielenterveyden häiriöitä. Ongelmien vakavuus vaihtelee pienistä jokapäiväistä elämää haittaavista vaivoista vakaviin psyykkisiin sairauksiin. Kuvituskuva.

Kosmetiikkaketju KICKS haluaa edistää nuorten naisten psyykkistä hyvinvointia ja lanseeraa helmikuussa Suomessa S.H.A.R.E.-hankkeen yhteistyössä Suomen Mielenterveysseuran kanssa.

Hanke lanseerattiin vuosi sitten Ruotsissa ja Norjassa, ja nyt on Suomen vuoro. KiCKSin mukaan mielenterveyden häiriöt ovat tärkein nuorten hyvinvointia heikentävä sairausryhmä ja niistä kärsivät varsinkin nuoret tytöt.

"Mielenterveyden ongelmat koskevat myös välillisesti tai suoraan monia työntekijöitämme ja asiakkaitamme. Meille on tärkeää, että voimme sitoutua työskentelemään mielenterveysongelmien vähentämiseksi ja pyrkiä luomaan valoisamman tulevaisuuden", sanoo KICKSin yhteiskuntavastuupäällikkö Malin Stavlind.

KICKSin Suomen maajohtaja Krista Etzell kertoo tiedotteessa hankkeeseen sisältyvästä mentoriohjelmasta, joka on suunnattu 18–27-vuotiaille mielenterveyshäiriöitä kokeneille nuorille naisille. Mentoriohjelman kautta nuorille tarjotaan harjoittelupaikka ketjun myymälöissä tai toimistoissa.

"Harjoittelujakson aikana työntekijöistä koulutetut mentorit tukevat ja auttavat heitä. Mielenterveysseura huolehtii mentorien koulutuksesta ja ohjauksesta", Etzell kertoo.

Useimmat KICKSin työntekijöistä ja asiakkaista ovat naisia. Tutkimusten mukaan noin puolet suomalaisnaisista kokee jossain kohtaa elämäänsä mielenterveyden häiriöitä. Ongelmien laajuus vaihtelee pienistä jokapäiväistä elämää haittaavista vaivoista vakaviin psyykkisiin sairauksiin.  

"Yhteistyö KICKSin kanssa on meille uusi ja mielenkiintoinen avaus. Kehitämme yrityksille mielenkiintoisia mahdollisuuksia tukea työtämme ja toivomme, että KICKSin hieno esimerkki kannustaa muitakin yrityksiä mukaan talkoisiin suomalaisten mielenterveyden hyväksi", toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi Suomen Mielenterveysseurasta toteaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.