Kauppa

M&M 25.6.2015 10:27 päivitetty 4.2.2016 10:58

Kuluttajat toivovat yhtenäistä hinnoittelua ja ilmaista wifiä - verkon ja myymälän kuilu umpeen

Accenture selvitti amerikkalaisten näkymiä verkko- ja myymäläostoksiin. Kuluttajat kaipaavat yhdentymistä verkon ja myymälän välillä.

Kuluttajat olisivat kiinnostuneita käyttämään palveluita älypuhelimella myös käydessään ostoksilla myymälöissä, esimerkiksi keräämällä kanta-asiakkuuspisteitä puhelimeen tulevista mainoksista tai vastaanottamalla tarjouksia mobiililaitteeseen.

Tiedot käyvät ilmi Accenturen tuoreesta kyselystä, johon vastasi 750 amerikkalaista kuluttajaa.

"Panostamalla kuluttajia sitouttaviin, myymälässä alennuksia ja kanta-asiakasetuja tarjoaviin mobiilisovelluksiin ja toimiviin digitaalisiin maksuvälineisiin, vähittäiskaupat voivat tarjota kuluttajille ostokokemuksen, jossa verkossa ja myymälässä tapahtuva ostaminen on sulautettu saumattomasti yhteen", Petri Salo, Accenturen vähittäiskauppatoimialasta Suomessa vastaava teknologiajohtaja sanoo tiedotteessa.

Tutkimuksessa nousi esiin, että 42 prosenttia kuluttajista pitää ostamista mobiililaitteen kautta helppona ja lähes yhtä moni eli 39 prosenttia näkee kivijalkamyymälöiden olevan suurimman muutoksen tarpeessa.

Kuluttajien toiveissa ilmainen wifi

Kuluttajat kaipaavat mahdollisuutta hyödyntää integroidusti myymälää, verkko- ja mobiilikauppaa. Ostokokemusta myymälöissä voisi kuluttajien mukaan parantaa helpottamalla varastosta loppuneiden tuotteiden tilaamista ja tarjoamalla ilmaisen wifi-yhteyden.

"Uskon suomalaisten kauppiaiden käynnistelevän parhaillaan seuraavan aallon ponnisteluja hyödyntääkseen näitä saumattoman asiakaskokemuksen suomia mahdollisuuksia. Tutkimuksemme perusteella kuluttajien odotukset tarjoavat kaupoille toistaiseksi hyödyntämätöntä kilpailuetua", Salo kertoo.

Kyselyn vastaajista 82 prosenttia odottaa näkevänsä saman hinnan myymälässä ja verkossa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö