Toimistot

M&M 12.1. 12:19

Kuudennesta putoaa Kerros

Arttu Laitala
Kuudennen toimitusjohtaja Jari Danielsson

Designtoimisto avasi uuden toimiston Tukholmaan ja lyhensi nimensä.

Brändisuunnitteluun keskittyvä Kuudes Kerros on avannut uuden toimiston Tukholmassa. Laajennuksen lisäksi Kuudes pudottaa markkinointinimestään pois Kerroksen.

Kuudes Stockholm keskittyy Kuudennen vuodesta 2004 lähtien kehittämään kuluttajaymmärryksen, strategisen suunnittelun ja designin yhdistävään konseptiin. Uusi toimisto lanseerataan tiedostavaa kuluttamista Ruotsissa selvittäneellä tutkimuksella.

Tukholman yksikön toimitusjohtajana aloittanut Annika Mesimäki on työskennellyt aikaisemmin kansainvälisissä bränditaloissa kuten Unilever, Fiskars, Arla ja L'Oréal. Kuudennen strategiajohtajana on aloittanut Sofia Uitto, joka johti aikaisemmin SEK Designia. Uusien nimien lisäksi toimistot jakavat asiantuntijoita.

Kuudennen toimitusjohtajan Jari Danielssonin mukaan toimistolle on luontevaa laajentua Suomen ulkopuolelle juuri nyt.

"Kuluneen kolmen vuoden aikana olemme kasvaneet yli 80 prosenttia, tehneet useita kansainvälisiä brändinrakennus- ja konseptointiprojekteja sekä voittaneet palkintoja niin kansainvälisistä kuin kotimaisista designkilpailuista", Danielsson listaa.

Kuudennen liikevaihto vuonna 2015 oli 2,4 miljoonaa euroa ja liiketoiminnan tulos 292 000 euroa. Toimiston asiakkaita ovat muun muassa Alko ja Helsingin kaupunki.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.