Verkkokauppa

M&M 2.8. 14:05 päivitetty 2.8. 14:11

Kyseenalaista markkinointia? Vaatevalmistaja hyödyntää asiakkaan pelkoa tuotteen loppumisesta

Colourbox

Kickers-kenkäbrändin omistaja Pentland Brands on kehittänyt verkkokauppaa varten strategian, joka kannustaa asiakasta välittömään ostamiseen.

Digidayn mukaan Pentland Brandsillä tiedostetaan strategian kyseenalaisuus, mutta korostetaan sitä, että on useita tapoja hyödyntää asiakkaan pelkoa tuotteen loppuunmyymisestä rehellisellä tavalla.

Yksi tapa hyödyntää pelkoa on tuoda tuotteita myyvien sivujen yhteyteen visuaalisia elementtejä, joiden kautta asiakas näkee heti, mitä tuotteita muut potentiaaliset ostajat ovat käyneet katsomassa.

Kun kuluttajat vierailevat Kickers-kenkiä myyvällä verkkosivustolla, dataa hyödyntävä markkinointiteknologiayritys Yieldify tuottaa sivuille visuaalisen laskurin, jonka kautta asiakas näkee, kuinka moni ihminen on käynyt katsomassa samaa tuotetta viimeisen 24 tunnin aikana.

Tällä tavoin asiakkalle luodaan tunne, jonka mukaan hänen on syytä tehdä ostoksensa välittömästi odottamatta mahdollista hinnan alenemista tai erikoistarjouksia.

"Haluamme vetää puoleemme lojaaleja asiakkaista ja kehittää sellaisen asiakaskunnan, joita ei kiinnosta vain halvin mahdollinen hinta", sanoo  Pentland Brandsin verkkokauppajohtaja Rob Burr.

Pentland Brands kokeili laskurikäytäntöä ensimmäisen kerran huhtikuussa. Kampanjan myötä 17,9 prosenttia asiakkaista teki huhti- ja kesäkuun välisenä aikana myönteisen ostopäätöksen.

Tämä oli riittävä määrä vakuuttamaan Pentland Brandsin laajentamaan käytäntöä myös muille brändeille, kuten SeaVees jad Boxfresh, tulevien kuukausien aikana.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Maksaminen

19.10.2017 18:06

MP: Apple Pay tulee vihdoin Suomeen

Apple julkistaa maksupalvelunsa Suomessa ensi viikolla, kertoo Ruotsin Macpro-sivusto nimettömiin lähteisiin vedoten.