Brändit

Talouselämä 18.10.2016 19:09

"Laiton sokkotreffiryhmä" sai Ikean tiukalle linjalle

Talouselämä

Shanghain Ikea otti käyttöön tiukan ”ei ruokaa, ei istuskelua” -käytännön rajoittaakseen senioreita valtaamasta kahvilan istumapaikkoja ylipitkiksi ajoiksi.

Shanghain Ikea on ryhtynyt tiukalle linjalle havaittuaan omituisen ilmiön huonekaluliikkeessä.

Shanghain Ikea kerää nimittäin vanhuksia, jotka kokoontuvat porukalla Ikean kahvilaan viettämään aikaan ja löytämään kumppaneita, kertoo BBC.

Paikallisten mukaan kokoontuminen tapahtuu kahdesti viikosta, useimmiten tiistaisin ja torstaisin.

Kiinan valtion televisiokanava CCTV News kertoo, että vanhempi väestö ostaa usein kupin kahvia, vähän leipää ja ”viettää koko päivän vain juttelemalla muiden kanssa”.

Ikea ei kuitenkaan ole innostunut asiasta, vaan Shanghain Ikea otti käyttöön tiukan ”ei ruokaa, ei istuskelua” -käytännön rajoittaakseen senioreita valtaamasta kahvilan istumapaikkoja ylipitkiksi ajoiksi.

Asiasta tiedotettiin lapulla Shanghain Ikean ravintolan sisäänkäynnillä. Lapussa henkilökunta kertoo huomanneensa ”laittoman sokkotreffiryhmän” ja syyttää sitä ”sivistymättömästä käytöksestä”.

”Tilanne on vaikuttanut haitallisesti useimpien asiakkaidemme ruokailukokemukseen ja turvallisuuteen”, ilmoituksessa sanotaan.

Ilmoituksen mukaan Ikea on saanut valituksia myös syljeskelystä sekä kiistelyistä ja riitelystä.

”Tällä on negatiivinen vaikutus ruokalan toimintaan. Tästä päivästä eteenpäin ravintola on auki vain ihmisille, jotka ostavat ensin ruokaa.”

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.