Ulkomainonta

M&M 9.1. 12:43 päivitetty 13.1. 14:46

Laulava Ovipumppu aikoo tuoda beaconit busseihin

Handout

Fiksu kaupunki -palvelu tuo kaupallisia sisältöjä bussimatkustajien mobiililaitteisiin.

Ulkomainosyhtiö Laulava Ovipumppu aikoo lanseerata mainostajille uuden palvelun bussimatkustajien tavoittamiseksi.

Palvelu toimisi fyysisen webin periaatteella. Beaconit eli majakat ohjaavat matkustajat räätälöidyn, kaupallisen mobiilisisällön pariin Bluetoothin välityksellä. Sisältöjen vastaanottaminen ei vaadi rekisteröintiä tai erillistä sovellusta.

Laulavan Ovipumpun toimitusjohtaja Timo Kummala katsoo, että Fiksu kaupunki -palvelu parantaa julkisen liikenteen matkustajien asiakaskokemusta.

"Mainostajalle Fiksu kaupunki avaa uudenlaisia mahdollisuuksia tavoittaa kuluttaja reaaliaikaisesti tämän lähiympäristöön kohdennetulla ja räätälöidyllä viestillä", Kummala sanoo tiedotteessa.

Fiksu kaupunki -palvelun tuottaa ja ylläpitää asiantuntijayritys Oy Globeon Ltd.

Palvelut tuodaan matkustajien ja mainostajien käyttöön portaittain. Laulavan Ovipumpun mukaan palvelu olisi tammikuun aikana saatavilla Helsingissä yli 300 bussissa ja Turussa 165 bussissa. Palveluihin aiotaan liittää myös kiinteistöjä ja alueita kaupungeittain.

Helsingin Seudun Liikenteen HSL:n antamien tietojen mukaan HSL ei ole lähtenyt mukaan Laulavan Ovipumpun beacon-hankkeeseen. HSL:n operoimissa linja-autoissa palvelu ei siis tule olemaan saatavilla ainakaan toistaiseksi.

Artikkelia muokattu 13.1.2017 kello 14.44. Lisätty HSL:n kanta asiaan ja korjattu lausemuotoiluja.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.