Lelut

M&M 29.1.2016 15:28 päivitetty 3.3.2016 15:38

Legolta uusi lanseeraus: Pyörätuolissa oleva hahmo

Colourbox

Legoa kohtaan kohdistettiin viime vuonna #ToyLikeMe-kampanja, jolla haluttiin monimuotoisuutta leluihin.

Ensimmäinen pyörätuolissa oleva Lego-hahmo on bongattu Nürnbergin ja Lontoon lelumessuilla, kertoo The Guardian.

Hahmolla on päässään pipo ja seuranaan avustajakoira.

Hahmon tuonti julki on huomattava asia, sillä Legoa on viime aikoina syytetty monimuotoisuuden puutteesta sen leluhahmoissa.

Viime vuonna aloitettiin muun muassa #ToyLikeMe -kampanja, joka keräsi myös yli 20 000 allekirjoitusta vetoomukseen jolla haluttiin Legolta vammautunut hahmo.

Vetoomuksen yksi perustajista kirjoitti asiasta Guardianiin joulukuussa.

”Brändi sulkee yhä 150 miljoonaa vammautunutta lasta maailmanlaajuistesti pois, sillä se ei edusta positiivisesti heitä tuotteissaan. …Tässä on kyse enemmästä kuin vain myyntisummista, tässä on kyse kulttuuristen katsantokantojen muuttamisesta, jossa brändit kuten Lego voivat käyttää suurta vaikutusvaltaansa vaikuttaakseen asiaan positiivisesti”, Rebecca Atkinson kirjoitti.

Lego vastusti vetoomusta sanomalla, että Legon järjestelmä toimii niin, että lapsi voi valita mitä kappaleita käyttää ja rakentaa niillä oman tarinansa.

Legon uuden hahmo perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä, että Lego on kääntänyt kelkkansa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.