Maine

M&M 11.10. 15:49 päivitetty 12.10. 11:18

Lidl on nuorten huulilla – 10 puhutuimman brändin joukossa myös suomalaisyrityksiä

Thomas Schlosser / CC BY 2.0 Flickr https://www.flickr.com/photos/tschloss/4337754674/

YouGov BrandIndexissä tutkittiin, mistä brändeistä suomalaisnuoret puhuvat.

Lidl vei kärkipaikan YouGov BrandIndexissä, jossa tutkittiin, mistä brändeistä 18–34-vuotiaat puhuvat.

Saksalainen Lidl on ykkössijalla (55,8%) ja kakkospaikan vei ruotsalainen huonekalujätti Ikea (54,7%). Kolmannelle sijalle sijoittui Prisma (52,9%). Prisma on ainoa suomalainen brändi viiden kärjessä, jossa ovat mukana myös Coca Cola (52,1%) ja YouTube (49,4%).

YouGov kertoo, että Word of Mouth -pisteet lasketaan kysymällä vastaajilta, mistä brändeistä he ovat puhuneet keskusteluissa, verkossa tai somessa kahden viime viikon aikana. Suomessa BrandIndex vertailee yli 200 eri brändiä. Tiedot ovat ajalta 1.9.2016–31.8.2017.

YouGovin mukaan parhaiten sijoitustaan paransivat K-citymarket ja Finnair. Yhtiöt eivät kuitenkaan päässeet kymmenen puhutuimman brändin listalle.

Puhutuimpien brändien top 10

1. Lidl

2. Ikea

3. Prisma

4. Coca-Cola

5. Youtube

6. Fazer

7. Gigantti

8. Verkkokauppa.com

9. McDonald's

10. S-Market

Lisäys 12.10.2017 klo 11:17: Tietojen keräykseen liittyvää ajankohtaa tarkennettu.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö