Mainokset

M&M 26.2. 16:16 päivitetty 3.3. 15:39

LinkedInin ensimmäinen tv-mainos nähdään Oscareissa - spotin ääniroolissa on toimitusjohtaja

Colourbox

LinkedIn julkaisee ensimmäisen tv-mainoksensa miljoonayleisölle.

LinkedIn julkaisee ensimmäisen televisiomainoksensa tänä viikonloppuna.

You're Closer Than You Think -mainosspotti nähdään sunnuntaina Oscar-gaalan mainoskatkolla, kertoo Ad Age.

Kampanjan on toteuttanut mainostoimisto BBDO San Francisco ja mediatoimistona on toiminut Spark. Mainosspotin äänenä kuullaan LinkedInin toimitusjohtaja Jeff Weiner.

30 sekunnin mainos sai inspiraationsa Nasasta, joka etsi viime vuonna LinkedInin avulla mahdollisia aloittelijoita sen astronauttiohjelmaan. LinkedIn löysi yllättäen jopa kolme miljoonaa palvelun käyttäjää Yhdysvalloissa, jotka olivat päteviä hakemaan astronauttiohjelmaan.

"Näimme astronautin yleismaailmallisena symbolina unelmatyöstä, joten kampanjan rakentaminen tämän tarinan ympärille toisi tarinan henkiin", kertoo LinkedInin apulaismarkkinointijohtaja Nick Bartle.

You're Closer Than You Think -kampanja on yksi LinkedInin ensimmäisistä suurista markkinointiavauksista sen jälkeen kun yhtiö yhdisti markkinointiosastonsa PR-osaston kanssa. LinkedIn nimitti viestintäjohtajansa Shannon Stubon markkinointijohtajaksi kesäkuussa 2015 ja viime vuoden syyskuussa palkkasi Nick Bartlen Applelta.

LinkedIn aikoo jatkossa toteuttaa muitakin laajoja brändikampanjoita, kertoo Bartle.

Bartlen mukaan Oscar-gaala on sopiva paikka käynnistää yhtiön tv-mainonta ohjelman miljoonayleisön vuoksi.

Oscareiden lisäksi mainosspotti nähdään muun muassa Jimmy Kimmel Live ja Leijonan luola -ohjelmien mainostauoilla.