Teknologia

M&M 21.9. 13:31 päivitetty 21.9. 15:15

Lisätty todellisuus tuli limonadeihin

Handout
Wostok-maailmassa voi tutustua brändin tuotteiden tarinoihin ja osallistua selfie-kisaan.

Wostokin ja Blipparin yhteistyössä syntyi laajennetun todellisuuden sovellus.

Saksalainen virvoitusjuomabrändi Wostok on lanseerannut pulloihinsa laajennetun todellisuuden.

Teknologiayhteistyössä on ollut mukana Blippar.

Wostokin lisätyn tai laajennetun todellisuuden nimi on Wostok-maailma. Palvelun tavoitteena on tuoda uusi ulottuvuus tuotteen, yksittäisen käyttäjän ja muiden käyttäjien välille. Viimekädessä on tarkoitus luoda jatkuvasti käyttäjien mukana kehittyvä virtuaalimaailma.

Laajennettua todellisuutta voi käyttää lataamalla Blipparin sovelluksen ja hankkimalla Wostokin limonadipullon. Wostok-maailma sisältää käyttäjiä aktivoivan keskustelualueen, visuaalisia tarinoita juomamakujen takana ja tietoja limonadin ostomahdollisuuksista. Lisäksi sovelluksessa on mukana Wostokin selfie-filttereitä.

Wostokin perustaja, alkuperältään hollantilainen Joris van Velzen on vaikuttanut merkittävästi juomapullojen visuaaliseen ilmeeseen. Myös laajennettu todellisuus on rakennettu saman visuaalisen teeman ympärille.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö