Brändit

M&M 21.3. 08:32

Luin Spa pyrkii isoille markkinoille

Handout

Luin Span toinen perustaja Noora Mustajärvi kertoo, että yritys on puskenut eteenpäin kovalla työllä ja luottamuksella omaan brändiin.

Pyyhe- ja kodintuotteita sekä kosmetiikkaa suunnitteleva Luin Spa aikoo kasvattaa vauhdilla myyntiverkostoaan maailmalla.

Tällä hetkellä brändin jälleenmyyntiverkosto kattaa 15 maata. Euroopan lisäksi myös Aasian markkinat ovat jo avoinna. Lisäksi neuvottelut USA:n markkinoille rantautumisesta ovat alkamassa, yritys kertoo tiedotteessaan.

Japanin isoille markkinoille päästäkseen Luin Spa tekee yhteistyötä jo valmiiksi maassa toimivan maahantuojan kanssa, yrityksen toinen perustaja Noora Mustajärvi kertoo.

"Aasiassa ja erityisesti Japanissa on ollut paljon kiinnostusta brändillemme. Markkina on kuitenkin kaukana ja täysin oma maailmansa, joten pohdimme pitkään millä tavoin tätä markkinaa tulisi lähestyä", Mustajärvi sanoo tiedotteessa.

Euroopassa Luin Spalla taas on käytössä agenttipohjaisen liiketoimintamalli. Yritys ei siis tee kansainvälistä kauppaa Suomesta käsin, vaan hyödyntää paikallisten agenttien olemassa olevia verkostoja. Paikallinen myyntiedustus Luin Spalla on Ranskassa, Italiassa, Ruotsissa ja Hollannissa.

"Kesän aikana on tarkoitus löytää yhteistyökumppani vähintäänkin Englannista, jonne suuntaamme syksyllä messuille. Isoja markkinoita kaikki, joissa on paljon potentiaalia. Lisäksi meillä on suoria jälleenmyyjiä monissa muissa Euroopan maissa, kuten Tanskassa, Tsekissä ja Islannissa", Mustajärvi kertoo.

Kuluva vuosi on Luin Span toinen kokonainen liiketoimintavuosi. Tänä vuonna Mustajärven ja Mari Luodeksen perustama yritys tavoittelee miljoonan euron liikevaihtoa.

"Se on paljon ottaen huomioon, että lähdimme vuonna 2015 liikenteeseen täysin nollilta ja olemme käyttäneet esimerkiksi ostettuun markkinointiin todella pieniä summia. Isojen budjettien sijaan kovalla työllä ja vahvalla luottamuksella omaa brändiä kohtaan tässä painetaan eteenpäin", Mustajärvi sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

21.07.2017 11:41

Onhan naisen takakontti hyvässä kunnossa?

Mainoksissa naiset esitetään yhä yksipuolisesti ja yleensä mieskatseen kautta. Body positivity -liike tähtää katsomaan naisia eri kuvakulmasta.

Media

21.07.2017 09:32

Alma Median tulos parani odotetusti

Mediatalo Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi lähes 34 prosenttia vuodentakaisesta huhti-kesäkuussa. Tulosta paransivat etenkin Alma Marketsin vahva kasvu Tšekissä sekä kustannussäästöt.