Brändien arvostus 2012

Henrik Muukkonen 26.10.2012 15:14 päivitetty 4.2. 10:28

Lumene rökitti Nivean

Suomalainen arvostaa Suomessa syntynyttä kosmetiikkabrändiä.

Lumene on suomalaisten mielestä kaikkein arvostetuin kosmetiikkamerkki. Toiseksi arvostetuin on saksalainen Nivea ja kolmanneksi arvostetuin ranskalainen Lancome.

Tiedot perustuvat Taloustutkimuksen ja Markkinointi&Mainonta-lehden "Brändien arvostus 2012" -tutkimukseen. Tutkimuksessa selvitettiin 1090 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Vastaajia pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana (4–10) sen mukaan, kuinka paljon hän kyseistä brändiä arvostaa.

Brändilistan sijoitusten perusteena on käytetty ensisijaisesti annettujen arvosanojen keskiarvoa. Toissijaisena perusteena oli se, kuinka monta prosenttia arvosanan antaneista oli valmis suosittelemaan brändiä muille.

Tutkimus toteutettiin kesällä 2012 ja siihen vastasi 3015 henkilöä.