Brändit

M&M 21.4. 15:24

Mads Mikkelsen elvyttämään Carlsbergin brändiä

Kuvakaappaus YouTube-videolta
Mads Mikkelsen tähdittää Carlsbergin uutta mainoskampanjaa.

Tanskalaispanimo Carlsberg on muiden lager-oluistaan tunnetuiden valmistajien tavoin joutunut kamppailemaan muuttuneiden kuluttajatottumuksien kanssa. Tilannetta yritetään paikata kalliilla mainoskampanjalla.

CampaignLive-sivusto kertoo Carlsbergin ja brittiläinen luovan mainonnan toimisto Fold7 ovat yhdessä toteuttaneet 15 miljoonan punnan (noin 18 miljoonan euron) The Danish Way -kampanjan.

Minuutin mittaisen kampanjafilmin päätähdeksi on palkattu muun muassa elokuvasta Casino Royale sekä tv-sarjasta Hannibal tuttu tanskalaisnäyttelijä Mads Mikkelsen.

Mainosfilmissä Mikkelsen ajaa polkypyörällä tyypillisten tanskalaismaisemien, kuten Kööpenhaminan katujen ja maaseutujuhlien, keskellä. Mikkelsen pohtii, minkä vuoksi tanskalaisia on kutsuttu maailman onnellisimmaksi kansaksi.

Lopuksi hän päätyy Carlsbergin panimolle hörppimään brändin premium-lager-olutta ja vihjaa, että salaisuus saattaa oluessa, jota tanskalaiset pitävät maailman parhaana. Tai siis luultavasti parhaana, kuten brändin tuttu iskulause kuuluu.

Carlsbergin premium-lagerin eli Exportin fontti ja uudenmallinen tuoppi lanseerattiin viime marraskuussa osana panimon brändiuudistusta. Uuden kampanjan päämääränä on lisätä tietoisuutta Carlsbergin tanskalaisesta alkuperästä, mistä myös nimi The Danish Way tulee.

Kampanjafilmin esitys alkaa Britanniassa tällä viikolla alkaen Channel 4 -kanavalta. Mainosta ajetaan televisiossa neljän viikon ajan. Uusi neljän viikon esityskierros on luvassa syyskuussa. Lisäksi mainosta esitetään elokuvateattereissa ja tilausvideoilla.

Carlsberg on kärsinyt viime vuosina Britanniassa muun muassa myymäläpoistoista sekä hanaoluiden suosion kasvamisesta.

Lisäksi brändi on kärsinyt joistakin väärinkäistyksistä, kuten siitä, että brändin lippulaivatuote premium-lager on muistuttanut ulkoasultaan liiaksi panimon toista, miedompaa olutta. Vihreä tunnusväri taas on saanut jotkut uskomaan, että tuote on lähtöisin Irlannista.

Carlsbergin markkinoinointijohtaja Liam Newtonin mukaan tietoisuus tuotteen alkuperästä on brändille eduksi.

"Kun ihmiset tietävät, mistä brändit ovat kotoisin, se voi vaikuttaa heidän näkemyksiinsä", Newton sanoo.

Vaikka premium-lagerin ulkoasua on uudistettu, tuttu slogan "luultavasti maailman paras olut", on haluttu säilyttää.

Mads Mikkelsenin valinta päärooliin oli luonteva, sillä hän on yksi kansainvälisesti tunnetuimmista tanskalaisista.

"Halusimme rooliin modernin ajan tanskalaisen filosofin, jolla on riittävästi elämänkokemusta sekä viisautta britannialaisyleisön vakuuttamiseksi. Kuluttajat näkevät Madsin jakavan tietämystään ja huomioitaan läpi vuoden, kun kampanja alkaa pyöriä".

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).