VR-markkinointi

Ville Perttula 10.10. 12:52 päivitetty 11.10. 15:14

Mainos ei saa häiritä kuluttajaa VR-maailmassa — mainosalustan kehittänyt ruotsalaisyritys tuo ohjelmallisen ostamisen VR-markkinointiin

Hatrabbitin kehittämä Merry Snowballs -peli, jossa on Coca-Colan mainoksia.

Ruotsalaisyritys Advrty pyrkii mahdollistamaan häiriöttömän VR-elämyksen.

Virtuaalitodellisuus lyö itsensä läpi muutaman vuoden sisään, ehkä vuonna 2019, uskoo ruotsalaisen teknologiayritys Advrtyn toimitusjohtaja Niklas Bakos.

Advrty on kehittänyt mainosalustan, jolla mainoksia voi upottaa VR- ja AR-sovelluksiin siten, että VR-maailmoissa seikkailevan kuluttajan pelikokemus ei häiriinny. Bakosin mukaan häiritsevä mainonta saattaa aiheuttaa pahoinvointia.

Advrtyn toimitusjohtaja Niklas Bakos | Kuva: Advrty

”Se on todella tärkeää. Jos mainos keskeyttää kokemuksen, kuluttajalle voi tulla epämukava olo ja koko VR-kokemus voi keskeytyä”, Bakos kertoo M&M:lle puhelimitse Tukholmasta.

Mainosalusta toimii samalla periaatteella kuin display-mainosten ohjelmallisesta ostaminen.

Bakos tarkentaa, että reaaliaikaisen huutokaupan lisäksi Advrty tarkkailee, millaisissa maailmoissa kuluttajat seikkailevat, jotta sovelluksiin päätyy sinne sopivia mainoksia.

Advrty on markkinoilla aikaisin, ja Bakosin mukaan aivan syystä. Yritys haluaa vallata markkinoita vielä, kun kilpailu ei ole kovaa. Tällä hetkellä ruotsalaisyritys kilpailee Googlen ja Unity Adsin kanssa.

"Asiakkaitamme ovat olleet peli- ja sovelluskehittäjät."

VR-tekniikoiden hypen lässähtäminen ei pelota Bakosia. Tähän mennessä mainosalustan kautta tuotteittaan markkinoi Coca-Cola.

”Tällä on myös PR-arvoa. Yhtiötä voidaan pitää edelläkävijänä, kun se siirtyy mainostamaan VR-maailmaan.”

Päivitys 10.10.2017 klo 13:53: Otsikkoa muutettu.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö