Mainonta

Teppo Kuittinen 28.2.2016 09:24 päivitetty 3.3.2016 15:39

Mainospetokset ovat pieni harmi Suomessa

Huijatuksi tuleminen on harvinaista kotimaisissa huutokaupoissa.

Mainospetoksia, ad fraudeja, ei pidetä kovin suurena uhkana Suomessa tapahtuvassa ohjelmallisessa ostamisessa – ainakaan tällä hetkellä.

"Yli 90 prosenttia meidän suomalaisten asiakkaiden tekemistä ohjelmallisista mediaostoista kohdentuu paikallisiin medioihin, joissa ongelma on pienempi", mainonnanhallintaohjelmistoja kauppaavan Adformin Suomen kaupallisen johtajan Jan Kumlin toteaa.

Tyypillinen huijaus tapahtuu, kun mainostaja ostaa mainosnäyttöjä avoimessa huutokaupassa ulkomaisilta nettisivustoilta, joita mainostaja ei tunne. Mainostaja saattaa ostaa bannerilleen näyttöjä nettisivustolta, joka näyttää asialliselta ja banneri myös kerää sovitusti näyttöjä.

Todellisuudessa nettisivusto on huijareiden ylläpitämä. Sivuston sisältö on kopioitu luvatta muualta internetistä ja kävijät eivät ole todellisia.

Lue lisää mainospetoksista uusimmasta M&M:stä. Tilaa lehti täältä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.