Etujärjestöt

Ville Perttula 20.6. 08:01

Mainostajien liitto muuttuu yritysmaailman mukana – tarkoitus on palvella kasvuyrityksiä entistä kattavammin

Tommi Rytkönen

Mainostajien liiton toimitusjohtajan Ritva Hanski-Pitkäkosken seuraaja yritetään valita ennen juhannusta.

Mainostajien liitto haluaa auttaa entistä kattavammin kasvuhaluisia yrityksiä. Mainostajien liiton hallituksen puheenjohtaja, liikunta- ja kulttuuri seteleistä tunnetun Smartumin toimitusjohtaja Tommi Rytkönen arvioi, että Mainostajien liitto saatetaan mieltää helposti vain isojen mainostajien etujärjestöksi.

Rytkönen kertoo, että asia on ollut nyt esillä, kun liiton pitkäaikaiselle toimitusjohtajalle Ritva Hanski-Pitkäkoskelle haetaan seuraajaa. 16 vuoden ajan Mainostajien liiton toimitusjohtajana työskennellyt Hanski-Pitkäkoski lopettaa tehtävässään syksyllä.

”Nyt meidän täytyy miettiä, mitä voisimme tehdä esimerkiksi kasvuhaluisille startup-yrityksille, jotka tarvitsevat apua tuotteiden tai palveluiden kaupallistamisessa. Tänä päivänä emme ehkä voi tarjota hirveästi apua näille yrityksille. Koitamme päästä sellaiseen tilanteeseen, että olemme alusta jäsenten väliselle vuorovaikutukselle.”

Uusi toimitusjohtaja on tarkoitus valita jo ennen juhannusta. Rytkönen kertoo, että toimitusjohtajan paikka keräsi noin 50 hakijaa, joista rekrytointikonsultti on haastatellut kahdeksaa. Mainostajien liiton hallitus kokoontuu keskiviikkona.

”Nyt näyttää hyvältä, mutta jos päätöstä ei jostain syystä saada tehtyä ennen juhannusta, asiaa mietitään lomien ajan.”

Ritva Hanski-Pitkäkoski | Kuva: Timo Pylvänäinen

Rytkönen kertoo, että Hanski-Pitkäkosken seuraajaksi ei valita juristia, vaan todennäköisesti uusi toimitusjohtaja tulee kasvuyritysten maailmasta.

”Haussa on sellainen henkilö, joka on ollut rakentamassa brändejä ja tekemässä kasvutarinoita.”

Ritva Hanski-Pitkäkoski saa Rytköseltä vuolaat kiitokset.

”Ritva on tehnyt äärimmäisen hyvää työtä 16 vuoden ajan. Hän on tehnyt sitä, mitä hallitus on häneltä tilannut. Hän on tehnyt töitä verkostojen ja mainonnan juridiikan saralla.”

”Tunnen syvää kiitollisuutta Ritvaa kohtaan. Syksyllä Mainontapäivässä nostetaan malja Ritvan elämäntyölle.”

Ritva Hanski-Pitkäkoski kertoo M&M:lle sähköpostin välityksellä, että hän odottaa tulevaa positiivisin mielin.

”Hyvältä tuntuu tämä muutos kaikella tapaa. Sekä minun että liiton kannalta. Olen ollut 16 antoisaa vuotta Mainostajien liitossa ja nyt on aika viimein lähteä uusiin haasteisiin. Ja haluan kiittää kaikkia yhteistyökumppaneita. On ollut mahtavaa tehdä töitä innostavissa joukoissa.”

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö