Facebook-mainonta

M&M 3.3.2016 12:08 päivitetty 3.3.2016 16:08

Mainostajien määrä Facebookissa kasvaa kohisten - suurin osa USA:n ulkopuolelta

Colourbox

Suomalaisista Facebookin käyttäjistä 87 prosenttia seuraa palvelussa jotain pk-yritystä.

Kuva: Colourbox

Yhteensä jo kolme miljoonaa yritystä mainostaa aktiivisesti Facebookissa. Vuoden takaiseen verrattuna mainostajien määrä on Facebookin mukaan kasvanut 50 prosenttia.

Suurin osa mainostajista on pieniä ja keskisuuria yrityksiä, ja yli 70 prosenttia mainostajista on Yhdysvaltojen ulkopuolelta. Eniten kasvua Facebook-mainonnassa tulee yhtiön mukaan tällä hetkellä Kaakkois-Aasiasta.

Ilmaisen Pages-yrityssivun on luonut 50 miljoonaa pientä yritystä. Maailmanlaajuisesti vähintään yhtä yritystä Facebookissa seuraavia käyttäjiä on yli miljardi, ja yhteensä linkkejä yritysten ja käyttäjien välillä on 43 miljardia. Suomalaisista Facebookin käyttäjistä 87 prosenttia seuraa palvelussa jotain pk-yritystä.

Facebookissa mainostavat pk-yritykset suosivat yhä enemmän mobiilia: esimerkiksi yrityksille tarkoitettua Pages Manager -sovelluksella on jo yli 20 miljoonaa käyttäjää. 

EMarketerin arvion mukaan Facebook nappaa tänä vuonna 12 prosenttia - dollareissa 186,81 miljardia - digimainontaan maailmanlaajuisesti laitetuista rahoista, kertoo The Drum.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).