Lehdet

M&M 26.2.2016 15:06 päivitetty 3.3.2016 15:39

Mainostenestäjät kuriin - New York Times pohtii muurin pystyttämistä

Colourbox

The New York Times suunnittelee estävänsä adblockereiden käyttäjät verkkosivuiltaan.

Sanomalehti The New York Timesin toimitusjohtaja Mark Thompson suhtautuu hyvin tiukasti mainoksia estäviin sovelluksiin.

Thompson vertasi mainoksenesto-ohjelmia sanomalehden varastamiseen, kertoo Adweek.

Koska mainokset ovat osa lehden kulujen kattamista, tulee niiden kiertäminen aiheuttamaan menetyksiä mainostajille ja lopulta myös lehdelle.

Thompson sanoikin harkitsevansa adblockereiden käyttäjien pääsyn estämisen New York Timesin sivuille, elleivät nämä ole jo lehden tilaajia.

"Loppupeleissä he eivät osallistu kuluttamansa (sisällön) maksamiseen", Thompson sanoo.

Printtilehtien levikkien laskiessa digitaalisesta mainonnasta on tullut entistä tärkeämpää myös New York Timesille, jonka levikki Yhdysvalloissa on 1,38 miljoonaa.

Viime vuoden viimeisellä neljänneksellä lehden printtimainoksista saadut tulot laskivat seitsemän prosenttia kun taas verkkomainonnan puolella tulot kasvoivat kahdeksan prosenttia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.