Yhteistyöt

8.5.2013 10:18 päivitetty 4.2.2016 10:32

Marimekon Metsänväki lentää kauas Finnairin siivillä

Metsänväki seuraa Unikkoa ja koristaa Finnairin kaukoreittien konetta. Toukokuussa otetaan myös käyttöön Marimekon Finnairille suunnittelemat astiat ja tekstiilit.

Finnair on julkistanut toisen Marimekon kuvioihin maalatun kaukoliikennekoneen. Metsänväki-kuosiin koristeltu Finnairin Airbus 330 lentää Helsingin ja kaukoliikennekohteiden välillä. Samoilla kaukoreiteillä lentää lokakuussa 2012 esitelty Unikko-kuosinen Finnairin Airbus 340.

"Marimekko-yhteistyöllä haluamme tuoda suomalaisen ajattoman ja modernin designin osaksi asiakkaidemme matkustuskokemusta, ja näin lisätä näkyvyyttämme erityisesti Aasian-markkinoilla", sanoo Finnairin asiakaspalvelusta vastaava johtaja Anssi Komulainen tiedotteessa.

Toukokuun 15. päivästä alkaen Marimekon Finnairille suunnittelemat tekstiilit ja astiat otetaan käyttöön business-luokassa. Komulaisen mukaan samat Marimekko-kuosit toistuvat economy-luokan kertakäyttöastioissa, niskaliinoissa, torkkupeitoissa ja tyynyissä.

Marimekko for Finnair -malliston suunnittelusta vastaa Marimekon Sami Ruotsalainen yhteistyössä Kristina ja Emma Isolan kanssa. Malliston astiat ja tekstiilit on erityisesti suunniteltu lentokonekäyttöön.

Unikon jälkeen Finnairin kylkeen valittu Metsänväki-kuvio on omistettu metsän puille ja pensaille, jotka vuodesta toiseen pysyvät paikoillaan. Kuosia valmistetaan vihreän, ruskean ja sinisen sävyissä, joista Finnairille luontevin värivalinta oli sininen.

"Kristina Isolan suunnittelema Metsänväki-kuvio on vahva puheenvuoro suomalaisuudesta ja siitä metsän luomasta energiasta, joka pitää meidät elinvoimaisina. Kuviossa kiteytyy metsällinen jylhyys ja sadunomainen sympatia. Tämän iloisen metsätervehdyksen haluamme kuljettaa ystävällisin siivin eri puolille maailmaa", sanoo Marimekon taiteellinen johtaja Minna Kemell-Kutvonen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.